Lenovo с растеж в компютърния бизнес през третото тримесечие
Приходите на Lenovo за третото фискално тримесечие до 31 декември 2016 г. възлизат на 12.2 млрд. долара, което е спад с 6% на годишна база, съобщиха от компанията. Необложената печалба възлиза на 101 млн. долара, което е спад от 68% на годишна база. Нетната печалба е намаляла с 67% на годишна база - до 98 млн. долара.
Lenovo е била изправена пред сериозни предизвикателства и в трите си основни бизнес направления - решенията за съхранение на данни, мобилните телефони, персоналните компютри и смарт устройствата. Независимите анализи сочат, че индустрията в тези направления бележи или съвсем слаб, или нулев ръст през този период.
“Въпреки продължаващата макроикономическа несигурност и двата нови бизнеса, които все още са в преходен период, Lenovo демонстрира солидно представяне на пазара през третото тримесечие”, коментира Ян Янцин, председател на Борда на директорите и изпълнителен директор на Lenovo. “PC бизнесът ни остава силен, бизнесът с мобилни устройства бележи стабилен прогрес, а решенията за съхранение имат конкретен план за подобрено развитие. Въпреки че изграждането на стабилни бизнес ядра в тези две нови прогресивни направления отнема време, ние сме уверени, че ще успеем да приключим успешно финансовата година”.
Брутната печалба на компанията за третото фискално тримесечие регистрира спад с 15% на годишна база - до 1.6 млрд. Долара и брутен марж 13.1%. Оперативната печалба през третото тримесечие е 138 млн.долара, което е спад с 64% на годишна база. Базовата печалба на акция възлиза на 0.90 щатски цента, или 6.98 хонконгски. Към 31 декември нетните резерви на Lenovo възлизат на155 млн. долара.
Продажбите в PC and Smart Devices групата, която включва персонални компютри и таблети, възлизат на 8.6 млрд. долара, което е спад с 3% на годишна база. На тримесечна база обаче PC бизнесът расте със здравословните 10.2%. Необложената печалба възлиза на 431 млн. долара, отбелязвайки 7% ръст на годишна база. Маржът при необложената печалба се е повишил с 0.2 на годишна база, достигайки до 5%.
Подпомогната от стабилен ръст в Северна Америка, където Lenovo повиши доставките си с 14% на годишна база, компанията е доставила общо 15.7 млн. компютъра в световен мащаб през третото фискално тримесечие. Тези резултати водят до ръст от 2% на годишна база и с цели 4 пункта по-добро представяне на фона на цялата индустрия, която, от своя страна, бележи 2% спад за същия период. С рекорден пазарен дял в Китай, EMEA и Латинска Америка, Lenovo продължава да бъде световен лидер на пазара с компютри с рекорден пазарен дял от 22.4%.
Lenovo отбелязва стабилен ръст и в продажбата на таблети - 10% на годишна база. Компанията надминава нивата на пазара с цели 29% и бележи значително увеличение в бързо развиващи се бизнеси като геймърските компютри (71%), Chromebook (76%) и хибридните устройства (91%).
В “дивизията” мобилен бизнес (Mobile Business Group или MBG), която включва смартфоните Motorola и Lenovo, продажбите за третото фискално тримесечие възлизат на 2.2 млрд. долара, отбелязвайки спад от 23% на годишна база, но със значителен ръст спрямо предходното тримесечие, дължащ се на стабилното представяне в развитите пазари. Необложената загуба се подобрява с 0.6% спрямо предходното тримесечие и достига 7.7%.
С 15 милиона доставки през третото фискално тримесечие в този сегмент, Lenovo бележи ръст от 7% спрямо предходното тримесечие и 20% ръст в доставките на Moto. Доставките на Moto G са се повишили с 12% на годишна база, най-вече заради Латинска Америка, където този модел регистрира 23% ръст. В Индия, третия най-голям пазар на смартфони, Lenovo е стабилен доставчик с 9.9% пазарен дял през третото тримесечие.
В Data Center Business Group, или DCG, която включва сървъри, сторидж решения и софтуерни услуги, продажбите през третото тримесечие възлизат на 1.1 млрд.долара, което е спад с 20% на годишна база и с 3% спрямо предходното тримесечие. С огромен приход на тримесечна база в Северна Америка - ръст от 27%, Латинска Америка - ръст от 10% и EMEA - 9%, DCG бизнесът на Lenovo демонстрира все по-добри резултати на тримесечна база.
В Европа, Близкия Изток и Африка консолидираните продажби през третото тримесечие на фискалната година са намалели с 2.7% спрямо предходната година, но Lenovo отбелязва внушителен ръст от 23% спрямо предходното тримесечие, регистрирайки 27.6% от глобалните продажби на компанията. Необложената загуба е на стойност 102 млн. долара.