Кои са най-скъпите китайски брандове за 2017 г.
Tencent е първият китайски бранд, чиято стойност преминава 100 млрд. долара, съобщава CNBC, позовавайки се на нова класация на най-скъпите марки във втората най-голяма икономика в света.
Класацията BrandZ , изготвена от рекламната агенция WPP и Kantar Millward Brown, поставя Tencent на първо място, като го оценява на 106.2 млрд. долара. Стойността на бранда се е повишила с над 24 млрд. долара, или с 29%, спрямо миналата година.
Китайският конгломерат Tencent притежава някои от най-ценните и доходоносни продукти и услуги в света на технологиите, включително чат приложението WeChat, което се радва на огромна популярност в Китай, и една от най-доходоносните видео игри в света – League of Legends.
След Tencent в класацията се нарежда гигантът за електронна търговия Alibaba, чийто бранд е увеличил стойността си с 22%, до 58 млрд. долара. По този начин компанията изпреварва China Mobile – най-големия мобилен оператор в света, който заема третата позиция, с 57.9 млрд. долара.
Челната петица се допълва от Industrial and Commercial Bank of China (ICBC) и интернет търсачката Baidu, които отбелязват спад в стойността на брандовете си от съответно 8% и 11% спрямо миналата година.
Сериозното присъствие на технологични компании в класацията илюстрира нарастващата тежест на Китай в технологичния отрасъл. Baidu, Alibaba и Tencent (известни със събирателното прозвище BAT) инвестират усилено в американски стартъпи с цел да разширят бизнесите си в световен мащаб.
Според данни на CBI Insights, BAT и компанията на електронна търговия JD.com са инвестирали общо 5.6 млрд. долара в 48 технологични сделки в Щатите през последните две години.
Шефът на Kantar Insight за региона на Китай Депендер Рана коментира: „При положение че Китай се превръща в голям играч на технологичната сцена, подхожда на Tencent да стане първия китайски бранд, който преминава 100 млрд. долара.“ Рана очаква китайските компании да засилят конкуренцията към международните брандове.
Топ 10 на най-скъпите китайски брандове за 2017 г.
1.Tencent - 106.2 млрд. долара - увеличение от 29%
2. Alibaba - 58 млрд. долара - увеличение от 22%
3. China Mobile - 57.9 млрд. долара - увеличение от 1%
4. ICBC - 31.5 млрд. долара - спад от 8%
5. Baidu - 23.9 млрд. долара - спад от 11%
6. Huawei - 20.4 млрд. долара - увеличение от 10%
7. China Construction Bank - 18.4 млрд. долара - спад от 7%
8. Ping An (insurance) - 16.5 млрд. долара - увеличение от 5%
9. Moutai (liquor brand) - 16.2 млрд. долара - увеличение от 41%
10. Agricultural Bank of China - 14.8 млрд. долара - спад от 9%