Вчера технологичният гигант Apple обяви, че пуска на пазара нов модел iPad и специално червено издание на iPhone 7 и iPhone 7 Plus. На фона на тези съобщения, малко встрани остана новината за Clips – ново видео приложение от Apple, което ще бъде налично в App Store от април. Clips обаче може да се окаже скрит коз в ръкава на компанията от Купертино.

Приложението ще доближи Apple до пълно навлизане в сектора на чат приложенията, където огромната потребителска база на iPhone може да й помогне да се конкурира с приложения като Snapchat и Facebook Messenger, отбелязва Reuters в свой материал по темата.

Clips ще позволява на потребителите да снимат видео клипове и да добавят към тях анимирани надписи и заглавия, пълни с емоджи символи. Приложението ще предлага също така и възможността за създаване на поредица от няколко видео клипа, добавяне на балончета с текст и филтри. Всичко това много наподобява на популярната функционалност на Snapchat – Stories.

С Clips потребителите ще могат още да споделят видео клиповете си в платформи, като Instagram, Facebook, YouTube, Vimeo и други. Когато обаче постват клипове в собствената чат платформа на Apple - Messages, софтуерът ще препоръчва с кого да бъдат споделени те, преценяйки това на база на приятелите, участващи във видеата и други фактори.

Apple може да се похвали с огромен брой потенциални потребители за приложението Messages, каето е вградено в iOS 10. Компанията не разкрива броя на хората, които използват приложението, но казва, че на пазара има над 1 милиард iOS устройства, като 79% от тях работят с iOS 10.

Компанията също така твърди, че Messages е най-често използваното приложение на iOS устройства, което означава потребителска база от потенциално 800 млн. души за чат платформата. За сравнение, Snapchat може да се похвали с 161 милиона активни дневни потребители. Чат платформите на Facebook – Messenger и WhatsApp, общо имат над1 млрд. потребители.

Технически погледнато, Clips ще бъде отделно приложение, но то ще бъде тясно свързано с Messages заради възможността за споделяне на видеа с други iPhone потребители.



Технологичните гиганти се стремят да завоюват позиции в сектора на чат приложенията, които, по прогнози на анализаторите, ще привличат все повече потребители. По данни на фирмата за анализи Gartner, между 2015 г. и 2016 г., процентът на смартфон потребителите, използващи приложения на социални мрежи в САЩ и Великобритания, е спаднал от 85% на 83%, докато този на използващите чат приложения е нараснал с 3% до 71%. Gartner очаква тази тенденция да продължи и за в бъдеще.

Microsoft и Google също са сред технологичните компании, които се опитват да си осигурят значимо присъствие в тази сфера. Microsoft притежава приложението Skype, докато Google има няколко чат платформи, последната от които носи името Allo.

Чат приложенията се радват на особена популярност в Азия, където доминират приложения, като WeChat и Line. В най-силна степен това важи именно за WeChat (собственост на Tencent), което се използва повсеместно в Китай, и то не само за пращане на съобщения, но и за онлайн пазаруване, плащане на сметки, трансфер на парични средства и други.