NASA ще използва енджин от видео игри, за да обучава астронавти
От NASA винаги са използвали развитието на технологиите за визуализация, дори когато те изглеждат разработени за далеч по-несериозни развлекателни цели. Американската космическа агенция ще си партнира с Epic Games, използвайки техния графичен енджин Unreal Engine за създаването на специален симулатор за обучение на астронавти.
За да бъде обучен един астронавт за пребиваване в Международната космическа станция, то той трябва да прекара 2 години в тренировки. Целта е да бъде постигната пълна готовност за справяне с безтегловността и други предизвикателства, съществуващи в Космоса.
Понастоящем космонавтите тренират в „лаборатория с неутрална плаваемост“ - гигантски басейн, пълен с 6.2 млн. галона вода, и на специален макет на космически кораб, който пресъздава совалка и части от Международната космическа станция, пише Techcrunch.
Тези съоръжения имат лимитиран капацитет. Добавянето на новия визуален тренажор, паралелно със съществуващите съоръжения, ще повиши възможностите за подготовка на астронавтите в убедителна симулация на реалната обстановка.
Основният конкурент на Unreal Engine - Unity, също работят с NASA. За незапознатите, двете компании разработват графични енджини, които се използват в бизнеса с видео игри. Енджинът на Epic изгрява именно в едноименната игра Unreal, която поставя нови визуални стандарти след появата си през 1998 година.
Към днешна дата много от разработчиците на видео игри предпочитат енджина на Unity, за сметка на Unreal Engine. От друга гледна точка, Unreal Engine се използва от авторитетни компании, сред които BMW, McLaren, Ikea и Lockheed Martin.
Новата система за обучение ще разчита на технология за активно пресъздаване на гравитацията. Тя ще работи посредством роботизиран кран, който ще кара астронавта да се чувства сякаш е в безтегловност или на Марс.