Изкуственият интелект ще стане част от банките до 3 г.
Изкуственият интелект ще се превърне в основния начин, чрез който банките ще взаимодействат с клиентите си през следващите 3 години. Това сочи проучване, проведено сред банкери от консултантската компания Accenture, съобщава CNBC.
Четири от пет банкери вярват, че изкуственият интелект ще доведе до „революция” в начина, по който банките събират информация и взаимодействат със своите клиенти, сочи проучването, проведено сред 600 топ банкери, експерти от технологичната индустрия и учени.
Изкуственият интелект – технологията, стояща зад самоуправляващите се автомобили, дроновете и софтуера за гласово разпознаване – изглежда в очите на финансовия свят като ключова технология, която, редом с други иновации като - блокчейн (технологията, която стои зад криптовалутите), ще промени лицето на банкирането през идните години.
Повече от три четвърти от анкетираните вярват, че изкуственият интелект дава възможност за използване на по-прости системи за управление от страна на потребителите.
„Големият парадокс тук е, че според хората технологията ще доведе банките до все по-голяма автоматизация за сметка на персонализацията, но това, което виждаме, е, че технологиите всъщност ще помогнат на банките да станат много по-персонализирани”, казва Алан Макинтайър, ръководител на банковите проучвания на Accenture и съавтор на разглеждания доклад.
По думите му, това ще помогне на банките да опознаят клиентите си много по-добре, което ще върне усещането за персонално отношение.
Основната причина за въвеждането на изкуствен интелект, според 60% от анкетираните банкери, е „анализът на информация”.
Въпреки това, притесненията относно сигурността на информацията се посочват като главно предизвикателство, като според един на всеки трима от анкетираните, проблем може да възникне и поради факта, че клиентите предпочитат взаимодействие с човек, а не с машина.
Според доклада, обслужването в банковите клонове или по телефона намалява все повече, което ще доведе до повишаване на качеството и важността на човешкия контакт.
Според Маиктаъйр, банкерите ще получат достъп до по-добра информация, което ще им помогне да разберат от какво се нуждае клиентът и какъв съвет е подходящ за него.