Google си иска обратно рекламодателите
Технологичният гигант Google прави всичко възможно да спечели доверието на рекламодателите след скандала с реклами в YouTube, който доведе до бойкотиране на платформата от някои от най-разпознаваемите брандове по света.
Компанията ще си сътрудничи с „доверени” външни изпълнители за по-качествена идентификация на обидното съдържание в платформата за видеосподеляне YouTube, посочи говорител на Google, предава CNN. Освен това изкуствен интелект ще помага на рекламодателите да подбират съдържанието, редом до което да се визуализират рекламните им послания.
Разследване, публикувано през миналия месец от изданието The Times, разкри, че рекламите на световноизвестни брандове се визуализират в YouTube редом до клипове с екстремистко съдържание и такива, които проповядват насилие и омраза. Това се е случвало включително и с реклами на британското правителство.
В резултат на скандала, редица компании, сред които AT&T, Verizon, Walmart, Johnson & Johnson, JPMorgan Chase и други, потвърдиха, че прекратяват рекламните си кампании в платформата за видеосподеляне.
Въпреки обявлението на Google за интегриране на подобрения в платформата, AT&T, Verizon, General Motors, Pepsi и FX Networks, все още не са размислили и няма да променят решението си.
Единственият бранд, който е заявил, че ще възстанови рекламите си в YouTube, е Johnson & Johnson, но само на определени пазари.
„Johnson & Johnson възстанови дигиталното си рекламиране в YouTube в няколко избрани държави, в резултат на имплементацията на мерки за защита на брандовете, въведена от Google”, посочва в изявление Каръл Гуудрич, говорител на компанията.
Мълчанието на повечето брандове демонстрира предизвикателството пред Google да преодолее проблемите, възникнали от рекламния скандал.
„За големи пазари всяка една неподходящо позиционирана реклама може сериозно да нарани пазарната цена на бранда”, според Браян Уизър, анализатор в Pivotal Research Group.
В крайна сметка, имиджовите загуби за Google са доста по-сериозни от номиналните. Според анализатори, сумата, която губи технологичната компания в резултат на рекламния бойкот, е от порядъка на 500 млн. долара – капка в морето, особено при приходи от продажби в размер на 26 мрлд. долара, отчетени от Google само през последното тримесечие.