„Бързи и яростни“ с безплатна реклама на Corona за 15 млн. долара
Постоянното появяване на бирата Corona в поредицата филми „Бързи и яростни“ прилича на един по-дълъг рекламен клип.
Компанията обаче не е платила и цент за това обилно продуктово позициониране, пише Mashable.
Това поне се твърди в публикация на The Ringer, която разглежда дългогодишните отношения между поредицата филми и популярната марка бира.
"Ние обожаваме Corona,” казва продуцентът на филмите Нийл Мориц. “Corona е официалната бира на Бързи и яростни, за което не се плаща.”
Лоялността на марката Corona се отплаща сериозно. От Apex Marketing Group, която се занимават с продуктово позициониране на големи рекламодатели във филми и телевизионни програми, посочват пред The Ringer, че екранното време, осигурено на бирата във всеки един от филмите от поредицата, се равнява на над 15 млн. долара.
Продуктовото позициониране само в Бързи и яростни 7 би струвало на марката повече от парите за рекламен спот по време на Супербоул, ако екипът на филма нямаше такъв афинитет към тази бира.
Сценаристът Крис Морган нарича бирата "буквално един от героите във филмите," а имиджът на марката просто съвпада с настроението и тона на поредицата филми.
По изчисления на Bloomberg Вин Дизел е показан как отпива от бирата на три пъти в първия филм от поредицата, осем пъти в четвъртия филм, седем пъти в шестия филм и веднъж в седмия. В останалите три филма изглежда Coronа не се появява.
Най-новият филм от поредицата, който излезе по кината миналата седмица, изглежда спада към последната категория. В „Съдбата на яростните“ участие вземат Budweiser и Stella Artois, което предполага евентуална промяна в обвързаността с Corona.
Двете нови марки обаче споделят една и съща компания майка с Corona - в лицето на мега конгломерата Anheuser-Busch-InBev.