Как Google ще привлече 1 млрд. нови потребители?
Google прави нов опит да увеличи потребителите си с близо 1 млрд. души, целейки се в необятния индийски пазар. За целта технологичният гигант планира да позволи на индийците да сърфират в интернет на техния роден език.
Компанията вече работи по това да добави 9 езика, използвани в Индия, в новия си Google Translate. Освен това компанията ще удвои достъпните индийски езици във виртуалната си мобилна клавиатура Gboard, като по този начин те ще станат 22 (в Индия се използват официално 23 езика, включително английски – бел. ред.).
Нововъведенията ще позволят на милиони индийци да пишат и търсят в интернет на родния си език, съобщава CNN.
Защо все пак Google полага такива усилия? Причината се крие в едно от последните проучвания на KPMG, което сочи, че 234 млн. души от общо 409 млн. потребители на интернет в Индия, или близо 60% от тях, използват световната мрежа главно на един от множеството местни езици.
Броят на потребителите, които не използват английски, се очаква да нарасне в бъдеще. Проучването предвижда, че ще има 536 млн. души в интернет, които говорят някои от индийските езици до 2021 г., което е почти тройно повече от броя на англоговорящите потребители в страната.
Индийците, които не ползват интернет, наброяват грубо 900 млн. души. Когато и те станат онлайн, 90% от тях биха оперирали на език, различен от английския, заключва проучването.
Внушителният брой на официалните езици, използвани в Индия, бледнее пред около 1600-те локални диалекта, които има в страната.
Много от тях има свои собствени азбуки, което изисква промяна в архитектурата на интернет, за да могат индийците да пишат на собствения си език.
Към днешна дата близо половината от съдържанието в интернет е на английски език, по данни на Google. Компанията е предприела още няколко инициативи, целящи по-сериозно прoникване на индийския пазар.
Сред тях е и инсталирането на точки за безплатен Wi-Fi на 100 железопътни гари в страната, в партньорство с индийската автомобилна компания Tata.
Google обаче не са сами в тази игра. Facebook, Microsoft, най-богатият човек в Индия и дори местното правителство полагат усилия за проникване на интернет сред индийското население.