Печалбата на Volkswagen Group скочи драстично, след като компанията предприе мерки за съкращаване на разходите.

Към края на първото тримесечие на тази година Volkswagen Group отчита 44.3% ръст в печалбата на годишна база, до общо 4.6 млрд. евро, предава BBC.

Освен съкращенията на разходите, принос за добрия резултат има и в ръста на продажбите на модели, които предлагат по-висок маржин по отношение на печалбата.

Водещият бранд на групата също отчита ръст в печалбата.

Volkswagen записва оперативна печалба в размер на 869 млн. евро спрямо едва 73 млн. евро година по-рано. Резултатът е постигнат въпреки спад от 24% в приходите от продажби, достигащи 19 млрд. евро към края на третия месец на тази година.

Откакто дизеловият скандал избухна през 2015 година, групата е направила редица промени в структурата си.

Това включва разработка на нова система за производство на автомобили, свиване на цената на използваните материали чрез намаляване на сложността на частите, спиране от производство на непечелившите модели и осигуряване на повече ресурси за отделните региони, в които оперира концернът.

„Усилията ни за подобряване ефективността и продуктивността във всички сфери на дейност на компанията се отплащат”, казва изпълнителният директор Матиас Мюлер.

„Добрите тримесечни резултати засилват решимостта ни да продължим по избрания път”, добавя той.

Volkswagen Group се радва на „солидни печалби в Западна Европа”, казва Мюлер. По думите му, компанията се е възползвала и от благоприятните валутни курсове.

Тримесечната печалба на луксозната дивизия на групата - в лицето на Audi, отчита леко забавяне, достигайки до 1.2 млрд. евро спрямо 1.3 млрд. евро година по-рано.