Ferrari обяви 60% скок на печалбата за първото тримесечие
Доставките на най-новия модел на Ferrari - LaFerrari Aperta, кабриолет хибрид с мощност 950 конски сили и цена от 2.2 млн. долара, започнаха през миналото тримесечие. Тази кола, заедно с модела F12tdf със 770 конски сили и V12 двигател, са допринесли за рекордното първо тримесечие на италианската компания.
Общите продажби на автомобилите с двигател V12 нарастват с 50%, в сравнение с миналата година, обявиха от Ferrari. Програмата за персонализация на автомобилите на компанията, която позволява на клиентите да избират измежду множество цветове и доработки, също спомага за ръста в печалбата.
Очакваните от Ferrari годишни продажби в размер на 8 400 автомобила представляват грешка при закръгляването за много от другите автопроизводители. През първото тримесечие компания е доставила 2 003 автомобила, което означава, че се движи по план с изпълнението на годишния си таргет.
Преди Ferrari имаше стратегия за ограничаването на продажбите до 7 000 коли годишно, за да запази екслузивността на марката. Компанията вече надхвърли тази граница благодарение на продажби на нови пазари, като Китай.
Тази седмица главният изпълнителен директор на Ferrari Серджо Маркионе съобщи за увеличение на продажбите до над 10 000 коли на година в световен мащаб в следващите няколко години. Това означава, че компанията ще трябва да продава автомобили извън традиционната си линия модели на Ferrari, според Маркионе.
Други луксозни марки автомобили, като Porsche, Maserati и Bentley, вече добавиха SUV модели и седани. Продажбите на SUV модела на Lamborghini - Urus, се очаква да започнат следващата година.
Печалбата на Ferrari за миналото тримесечие възлиза на 124 млн. евро, или с 60% увеличение на годишна база. Приходите възлизат на 821 млн. евро, което представлява ръст от 22%. За цялата година Ferrari очаква приходи от 3.3 млрд. евро.
САЩ остава най-големия пазар на Ferrari. Там продажбите нарастват с 3% благодарение на големия интерес към новия модел 488.
Разбира се, Ferrari не продава само коли. Компанията продава и марката си. Тя притежава 16 магазина, в които се продават шапки, тениски, чаши и други артикули с логото на Ferrari. Компанията също така има 30 обекта на франчайз.
През април тя отвори нов тематичен парк в Испания, като вече притежава такъв и в Абу Даби. Ferrari също така подписа многогодишна лицензионна сделка с производителя на слънчеви очила Ray-Ban.
Печалбата на Ferrari нараства и вследствие на продажбата на двигатели на италианския автопроизводител Maserati, който ги използва в някои от своите модели, като новия Maserati Levante.
Ferrari се отдели от Fiat Chrysler Automobiles, която притежава Maserati, през октомври 2015 г. Fiat Chrysler все още е мажоритарен собственик на Ferrari, а Серджо Маркионе оглавява и двете компании.