Alipay влиза в битка с Apple за американския пазар
Alipay - китайският гигант в сферата на дигиталното разплащане, собственост на Alibaba, навлиза все по-сериозно на американския пазар.
Потребителите в САЩ ще могат да използват Alipay, за да плащат за стоки и услуги, предлагани от около 4 млн. търговци в страната, след като китайската компания подписа договор с картовия оператор First Data. Целта на сделката са китайските туристи, които посещават САЩ.
Разрастването идва след кратък пробен период за Alipay в Калифорния и Ню Йорк и изправя китайската компания в директен сблъсък с играчи, като ApplePay, Android Pay и PayPal, пише BBC.
Alipay и конкурентите от WeChat доминират на китайския пазар за мобилни разплащания, като и двете компании полагат усилия да разширят дейността си извън граница.
От другата страна обаче също има компании, които острят зъби за парче от китайския пазар. През февруари тази година Apple стартира партньорство с китайската държавна компания за банкови карти Chiba Union Pay, което позволи на местните картодържатели да използват ApplePay.
Alipay има около 450 млн. клиенти по света. Освен да се разплащат и да превеждат парични суми, чрез приложението потребителите могат и да поръчват такси, да правят резервация в хотел и да купуват билети за кино.
Компанията Ant Financial, притежавана от милиардера и основател на Alibaba Джак Ма, се превръща в основното оръжие на предприемача в сферата на дигиталните разплащания.
По-рано през тази година Ant Financial придоби американската MoneyGram за 880 млн. долара, която има около 350 хил. представителства в близо 200 страни по света. Макар и обявена, сделката все още очаква одобрение от регулатора в САЩ.