За компанията за спортни стоки Nike може би е настъпило времето да премахне посредниците в своя бизнес модел, като започне да продава директно на крайния потребител чрез платформата Amazon.com, сочи доклад на Goldman Sachs.

Продуктите на Nike могат да бъдат намерени чрез Amazon и сега, като те се продават от лицензирани и нелицензирани търговци. Според доклада обаче, компанията за спорни стоки е близко до договор за отварянето на собствен виртуален магазин в най-популярната платформа за електронна търговия, пише CNN.

Анализаторите на Goldman Sachs смятат, че този ход би дал предимство за Nike от гледна точка на това как се презентира брандът им. Освен това онлайн търговията ще ги доближи още повече до младите хора.

Докладът изчислява, че подобен ход на компанията ще донесе допълнителни приходи в размер от 300 млн. до 500 млн. долара на година.

Тези прогнози вероятно ще се харесат на Nike, която изпитва трудности през последните няколко месеца. Компанията предприе съкращения, закривайки над 1000 работни позиции, в резултат не което акциите на производителя на спортни стоки поевтиняха с 3%. Nike отказват да коментират доклада на Goldman Sachs.

За да поясни как сделката с Amazon може да подобри презентацията на бранда Nike, Goldman Sаchs дава пример с конкурентната компания Under Armour, която вече има договор за директни продажби със сайта.

Анализаторите посочват, че Under Armour имат предимство пред Nikе в платформата за електронна търговия, тъй като разполагат с уникален дизайн на челната си страница, както и възможността да внедряват свои собствени маркетингови инструменти и да поставят снимки с по-добро качество.

Главният конкурент на Nike – Adidas изглежда също има уникална страница в Amazon, но от компанията не са потвърдили пред CNN взаимоотношенията си с платформата за търговия.

Сделка между Nike и Amazon може да вдъхнови и други брандове, които все още нямат подобни практики, добавят анализаторите.