Куба възражда популярните в миналото любовни мотели
Кубинските власти предприеха действия за съживяване на сексуалния живот на гражданите, като започнаха отново да предлагат редица управлявани от държавата мотели с почасово заплащане, които те се надяват, че ще "разнообразят възможностите за любов", информира седмичникът Trabajadores.
Така нарчените posadas, или "любовни мотели", които предлагат на двойки стаи, които могат да бъдат наемани почасово, бяха често срещано явление в столицата на Куба - Хавана, до 90-те години на миналия век, след което бяха превърнати в домове за жертвите на урагани.
Въпреки че на тяхно място отвориха частни мотели, цената, равняваща се на около 5 долара за три часа (приблизително една шеста от средната месечна заплата в Куба), бе непосилна за много граждани, вследствие на което те прибягваха до "паркове, тъмни стълбища… и дори крайбрежни алеи," припомнят от изданието.
Чрез предоставянето отново на тази достъпна алтернатива комунистическата държава има за цел да сложи край на правенето на любов на публични места в Хавана и да осигури уединение на двойките, които се борят с недостига на жилища на острова и с това, че по няколко поколения кубинци живеят в един дом.
Първия от новите мотели, който ще бъде отворен, ще бъде двуетажна сграда с 16 стаи. Тя ще бъде управлявана от Provincial Housing Company of Havana, която ръководи още мрежа от 27 държавни имоти в столицата.
Новата сграда е разположена на метри от популярен навремето любовен мотел.
Алфонсо Муньоз Чанг, директор на Provincial Housing Company of Havana, се надява, че първоначалният проект ще му позволи да се заеме и с възстановяването на други любовни мотели из целия град.
"Вярваме в истинската възможност да върнем тази практика и да я развием," споделя Муньоз Чанг пред Trabajadores.
Макар че е до голяма степен католическа страна, първият любовен мотел в Куба се появява в Хавана в края на 19-и век. В началото на 70-те години на миналия век в столицата е имало 60 такива мотела, управлявани от държавата, макар че броят им намалява наполовина до края на 80-те.
През 90-те всички останали мотели са затворени заради "икономически недостиг," припомнят от Trabajadores.