Компания за 3D принтиране на метал набра 115 млн. долара
Стартъпът Desktop Metal, който се занимава с 3D принтиране на метални изделия, набра ново финансиране в размер на 115 млн. долара.
Сред новите инвеститори са New Enterprise Associates, GV (бившият Google Ventures), GE Ventures, Future Fund и Techtronic Industries - холдингът, който притежава Hoover U.S. и Dirt Devil, предава CNBC, цитирани от TechCrunch.
Така компанията, чиито клиенти отдавна са корпорации, като Lowe's, Caterpillar и BMW, успя да си осигури свеж капитал.
Desktop Metal е основана през 2013 г. Компанията не е първата, която развива технологията за 3D принтиране на метал, но вероятно е най-ефективната. Машините на стартъпа могат да принтират метални изделия 100 пъти по-бързо спрямо конкуренцията.
Компанията представи през миналата година протoтип на 3D принтер, който може да се използва в индустрията, което би била следващата голяма стъпка за стартъпа.
Скоростта е един от основните фактори, когато говорим за 3D принтиране, независимо на какво – метал или нещо друго.
Системата на компанията, наречена Production, едва ли ще замени познатите ни машини в сферата на производството, но евентуално ще намери място в по-дребните производства. Машината може да принтира с капацитет 500 кубични инча метал на час.
“Не е нужно да се сглобява. Можете да произвеждате малки поръчки без разходи за сглобяване. Можете да променяте дизайна доста бързо, като сега ще можете да правите форми, които не могат да се изработят по никакъв друг начин“, казва Рик Фюлъп, изпълнителен директор на компанията.
Автомобилните производители, като BMW, използват технологията на Desktop Metal, за да създават своите прототипи. За малките компании, които нямат достъп до големи индустриални машини, 3D принтерът за метал би бил фундаментален в техните проекти.
Въпреки големия интерес, стартъпът все още е относително малък. За него работят около 150 души, повечето от които инженери.
Набраните 115 млн. долара най-вероятно ще отидат за разширяване на персонала и за разрастване на Desktop Metal и на други пазари, освен щатския, включително Европа и Азия.