Disney се разделя с Netflix. Компанията обяви вчера, че ще сложи край на партньорството си със стрийминг услугата през 2019 г.

От Disney също така обявиха, че ще пуснат собствена стрийминг услуга и планират да придобият мажоритарен дял в BAMTech.

Кабелните мрежи на Disney, като ESPN, допринасят с голяма част от печалбите на компанията. Този дял обаче е намалял в последните години, тъй като зрителите променят начина, по който консумират забавления.

Новите стрийминг услуги са начин за директно свързване с потребителите и дават възможност на компаниите да се възползват от новите навици на зрителите.

В тази връзка Disney ще плати 1.58 млрд. долара за мажоритарен дял в BAMTech.

Миналия август срещу 1 млрд. долара Disney придоби 33% в компанията, която бе отделена от Major League Baseball Advanced Media.

Disney обяви, че ще пусне ESPN брандирана стрийминг услуга през 2018 г., както и отделна Disney брандирана стрийминг услуга през 2019 г.

Disney услугата ще бъде единственото място, където американските зрители ще могат да гледат нови игрални и анимационни филми на Disney и Pixar. Тя също така ще предлага съдържание от Disney Channel, Disney Junior и Disney XD.

ESPN брандираната спортна услуга ще предлага около 10 000 събития годишно, в това число предавания на живо на регионални, национални и международни спортни събития.

Плановете на Disney за собствена стрийминг услуга идват на фона на проблемите на ESPN със спада в броя на абонатите и рекламните приходи, както и уволненията през тази и миналата година.

Акциите на Netflix поевтиняха с 5% в следборсовата търговия, докато книжата на Disney се обезцениха с 4%.