Размествания сред най-скъпите марки в света
За първи път в своята история, Facebook се изкачи сред 10-те най-скъпи марки в света, заемайки осмото място, а Amazon се нареди в топ 5. Данните са част от 18-ата годишна класация на Interbrand, представена по-рано днес.
Технологичният сектор продължава да доминира и тази година в подреждането, като челните позиции се заемат от Apple, Google и Microsoft.
Лидерът Apple заема челното място в класацията за пета поредна година с оценка от 184 млрд. долара, или повишение от 3% спрямо година по-рано.
Google отчита ръст от 6 на сто, до 142 млрд. долара, но за четвърта година се нарежда на второто място. Най-голям ръст сред челната тройка се отчита при Microsoft, като повишението е от 10 на сто до 79.9 млрд. долара.
Четвъртото място се заема от Coca-Cola, която след спад от 5% - до 69.7 млрд. долара, размени позицията си с Microsoft.
Общо 16 от 100-те най-скъпо оценени марки в света повишават стойността си с повече от 10 на сто. Лидер в това отношение е Facebook, добавил 48% спрямо година по-рано, следван от Amazon с 29%, Adobe (19%), Adidas (17%) и Starbucks (16%).
Именно Amazon заема петата позиция в изданието, следван от Samsung, Toyota, Facebook, Mercedes-Benz и IBM.
От Interbrand изчисляват стойността на дадена марка по три основни критерия – финансови резултати на компанията, роля на марката при взимане на потребителско решение, както и силата на марката или способността й да осигури бъдещи приходи за компанията.
Съвкупната оценка на 100-те най-високи оценени бранда в света възлиза на 1.872 трилиона долара, което е с 4.2 на сто повече спрямо 2016 г. Общо 42% от тази стойност обаче се дължи на десетте най-скъпи марки в света.
Между 11-а и 20-а позиция попадат още General Electric, McDonald's, BMW, Disney, Intel, Cisco, Oracle, Nike, Louis Vuitton и Honda.
Новите попълнения в класацията тази година са Netflix, Ferrari и Salesforce.com.
Най-силно представен е секторът на автомобилните производители с 16 представителя.