Защо стюардесите искат да работят в икономична, а не в 1 класа?
Отстрани професията на пилотите и стюардесите изглежда като една от най-привлекателните в света.
Луксозен начин на живот, изпълнен със слънчеви дестинации и неизмерими преимущества.
Отвътре обаче нещата не стоят точно така, както ги виждат останалите отвън.
След като премине през строга тренировъчна програма, екипажът на самолета работи дълги часове в различни точки на света и често има задачата да се справя с трудни пътници.
Сигурно си мислите, че обслужването на първа и бизнес класа е като награда, в сравнение с работата в икономична.
В мрежата Quora обаче се оказва, че не е точно така. Вижте какво отговарят стюардите на въпроса "Ако няма разлика в заплащането, къде предпочитате да работите – в първа, бизнес или икономична класа?“
Нурлия Мазлан от Air Asia казва: „Обслужването на 100 души в икономична класа (което често прилича на сервиране в училищна столова) е по-добре от работата за 16 души в бизнес класата. Пътниците се хранят, не се оплакват много, питат само няколко неща.“
Това мнение на стюардесата се споделя и от бившия въздушен наставник Хедър Уайлд.
Според нея при икономичната класа всичко е ясно и регламентирано, докато всеки пътник, настанен в луксозната част на самолета, трябва да получи персонализирано обслужване.
Това означава, че стюардесите преди полета трябва да отделят време и да научат името и конкретното място на пътница, за да го използват при обслужването му.
Освен това те нямат време за почивка: трябва да са непрекъснато на разположение.
Според Кервин Маккензи, който работи в авиокомпания, работата в бизнес или първа класа определено е повече. Причината: пътниците изискват много повече, тъй като плащат повече.
„Виждал съм хора, които са груби към екипажа без причина или са доста взискателни“, посочва той за New York Post.
Не всички обаче споделят тази гледна точка.
Дженифър Халстед смята, че работата в бизнес и първа класа е много по-удовлетворителна.
„Може и да работите по-дълго, но атмосферата е по-спокойна. Имате време да опознаете пътниците и това може да бъде много възнаграждаващо“, посочва тя.