Сякаш в Google все по-малко се интересуват от бизнеса със смартфони. Такава теория има Богдан Петрован, автор на колонка в AndroidAuthority. По думите на журналиста за това свидетелства нежеланието на гиганта да търси пътища към едрите пазари – ход, който би допринесъл за повишаване на продажбите.

Google е най-голямата и влиятелна компания в света – пише Петрован.

За нея работят десетки хиляди специалисти, решаващи безумно сложни задачи, сред които не е продажбата на смартфони. Тогава за какво става дума, пита се журналистът.

Като потвърждение на думите си Петрован привежда данни за дела, който компанията има на американския пазар на смартфони през октомври 2016 г. Към настоящия момент той е равен само на 0,7%, срещу 29% за Samsung и 45% за Apple.

Този показател определено не може да бъде наречен провал за първата година на продажбите, ако става дума за OnePlus, иронизира авторът. Тук обаче говорим за Google.

За явното безразличие на компанията по отношение на пазара с мобилни телефони говорят няколко фактора:

Висока цена

При тази политика на ценообразуване, която изповядва „Корпорацията на доброто“, е супер сложно да се конкурираш дори и с по-малко именити производители. Тя явно не съответства на мисията на Google.

Постоянен дефицит

Както показа практиката, Google не се стреми да произвежда достатъчно количество смартфони, за да осигури търсената бройка от страна на потребителите. Компанията дори не се опитва да коригира наличието на дефицитна стока. Налага се клиентите да чакат доставка по 2-3 седмици.

Отсъствие на иновации

В момента Google не се стреми към внедряване на иновации в своите смартфони. За да се уверите в това, достатъчно е да хвърлите поглед на Pixel 2 XL. Флагманският фаблет не изглежда технологично съвършен. Дори поглеждайки дисплея със съотношение на страните 18:9, Pixel 2 XL изглежда поостарял.

Единственото, което е на ниво, е качеството на снимане. Достатъчно ли е обаче това?