Самоуправляващ се автобус катастрофира още в първия си ден
Самоуправляващ се автобус в Лас Вегас катастрофира още в първия си ден. Превозното средство, в което имало „няколко“ пътници, било ударено от камион, движещ се с бавна скорост, съобщава ВВС.
При инцидента няма пострадали, а властите в града твърдят, че вината е на шофьора на камиона. Мъжът получил глоба от полицията. Автобусът е първият по рода си, използван по пътищата в САЩ.
Катастрофата става само ден, след като Waymo - собственост на компанията-майка на Google - Alphabet, съобщи, че пуска напълно самоуправляващи се таксита във Финикс, щата Аризона.
Автобусът в Лас Вегас използвал система, разработена от френската компания Navya, която тества технологията си и в Лондон.
Автобусът може да превозва до 15 души и има максимална скорост от 45 км/ч, но обикновено се движи с около 25 км/ч. Говорител на властите в Лас Вегас съобщи, че катастрофата е лека и автобусът вероятно ще се върне на пътя днес, след няколко рутинни теста за диагностика.
„Камион за доставки излязъл на пътя. Автобусът направил, каквото се предполагало, че трябва да направи и спрял. За съжаление, човешкият елемент - шофьорът на камиона, не спрял“, каза Джейс Радке от информационната служба на Лас Вегас.
Самоуправляващата технология е била замесена в катастрофи и преди, но почти всички инциденти са се дължали на човешка грешка.
По-рано тази година автономен автомобил, тестван от компанията за споделено пътуване Uber в Аризона, се преобърна, след като друг водач на пътя не му направил път.
При катастрофа с автомобил Tesla Model S, притежаващ някои автономни функции, загина мъж през 2016 г. По време на разследването беше установено, че вината отчасти е на пропуски на компютърната система.
Tesla беше инструктирана да разясни по-добре на шофьорите ограниченията на технологията си.
Експерти обаче заявиха, че дори с тези инциденти, самоуправляващата се технология вече е готова да направи пътищата значително по-безопасни.
Изследване на RAND Corporation, публикувано тази седмица, установи, че самоуправляващата се технология трябва да продължи да се развива, въпреки несъвършенствата си.
„Чакането изключително автономните коли да станат много пъти по-безопасни от водачите от плът и кръв пропуска възможности за спасяване на животи“, съобщиха авторите на доклада.