Aston Martin разпродаде новия си модел за година напред
Почти всички автомобили от струващия 150 000 долара луксозен спортен модел Vantgage на Aston Martin Lagonda Ltd., които ще бъдат произведени през първата година, вече са разпродадени - дни след началото на продажбите.
Aston Martin започна продажбите на автомобила с 4-литров V8 двигател на частни клиенти през последните няколко дни, а 80% от производствения капацитет за първата година вече е продаден, заяви главният изпълнителен директор Анди Палмър пред Bloomberg.
Първите доставки се очаква да бъдат осъществени през второто тримесечие на 2018 г.
“По-голяма част от производството ни за следващата година вече е продадено,” казва Палмър. Той обаче отказа да коментира конкретни цифри.
С модела Vantage, Aston Martin се опитва да разшири спектъра на купувачите си и да се конкурира с компании, като Porsche и Ferrari, заяви той при представянето на автомобила.
Колата е с мощност над 500 конски сили и развива максимална скорост от над 300 км/ч. Според компанията, външният й вид е вдъхновен от състезателния автомобил Vulcan.
Vantage е от съществено значение за усилията на Aston Martin да продължи да отчита печалби - на фона на подготовката си за първично публично предлагане на акции (IPO).
Компанията днес обяви печалба преди данъци в размер на 22 млн. паунда (29 млн. долара) за първите девет месеца на годината. Продажбите, предвождани от модела DB11, скачат с 84%, до 567 млн. паунда на годишна база. Миналата година Aston Martin обяви загуба.
Компанията се справя добре, но “не можем да се похвалим с 10 години добри резултати зад гърба си,” казва Палмър. “Така че за нас е важно да се представяме добре във всяко едно тримесечие.”
Aston Martin е продала 3 330 автомобила в първите девет месеца на 2017 г., което представлява 65% ръст на годишна база.
Палмър заяви през юни, че организирането на IPO би било по-трудно, на фона на несигурността около брекзит.
Сред собствениците на компанията са италианска компания за дялово инвестиране Investindustrial SpA и кувейтски инвестиционен консорциум, докато компанията майка на Mercedes-Benz - Daimler AG, притежава малък дял.