Rovio - компанията собственик на марката Angry Birds, изпита гнева на инвеститорите, след като публикува първия си финансов отчет като публична компания.

Акциите на компанията загубиха цели 20% от цената си - до 9.45 евро за лот, по време на търговията в четвъртък на борсата в Хелзинки. Това е под цената, на която Rovio осъществи IPO-то си през октомври тази година – 11.50 евро за акция, предава CNN.

Финландската компания, която нашумя с видео играта Angry Birds, публикува отчет, показващ 40% ръст на продажбите през третото тримесечие на тази година.

Въпреки това Rovio драстично увеличава разходите, като 22.2 млн. евро са похарчени за привличането на нови потребители. Това е четири пъти повече спрямо същия период на миналата 2016 г., което изяжда част от печалбите на компанията.

Rovio обяви загуба преди облагане с данъци от 500 хил. евро за тримесечието. За сравнение, през същия период на миналата година компанията имаше печалба от 4.5 млн. евро.

Тези данни очевидно не зарадваха инвеститорите. Но анализаторът Джак Кент от IHS оправдава компанията, посочвайки, че има право да влага средства в привличането на нови потребители.

„Подобен ход е необходим на Rovio за тяхната дългосрочна стратегия, която цели да увеличи монетаризацията на своите игри в област, в която изоставаше от конкурентите си, въпреки успеха, постигнат чрез изтегляния от интернет”, казва той.

Играта Angri Birds има 3.7 мрд. изтегляния от интернет.

Инвеститорите обаче са притеснени от способността на компанията да създава нови хитови игри.

Други подобни фирми с краткосрочен успех служат като повод за страховете. Например King Digital Entertaiment, която създаде браузър играта Candy Cruch, бе придобит от Activision за 18 долара на акция – около 20% под цената на нейното IPO.

IPO-то на Zygna от 2011 г. също се оказа голяма разочарование. Компанията, създател на игрите Words whit Friends и FarmVille, така и не успя да създаде нови хитови заглавия и загуби милиони потребители. Книжата ѝ поевтиняха от 10 долара до едва 4 долара за акция.