Как летят пътниците в първа класа
Водещите авиокомпании в света преосмислиха пътешестването в първа класа, предлагайки на клиентите си все повече лично пространство.
В последно време много от превозвачите обновиха своите услуги. Основна тенденция тук е уединеността. Авиокомпаниите отговарят на желанието на пътниците да доплатят за закрито купе с истинска врата.
Освен това все повече места първа класа вървят с отделни легла и места за сядане. Да не забравяме и за забавленията.
Singapore Airlines
Singapore Airlines представи обновени кабини с подвижни врати в началото на ноември. Ключова особеност е разделението на леглото и креслото. Сега във всяка каюта има легло с дължина 193 км и въртящо се кожено кресло с широчина 53 см.
Компанията инвестира 850 млн. долара в новия си продукт.
Самолет: Airbus A380
Emirates
Авиакомпанията Emirates презентира обновения си салон първа класа на 12 ноември, по време на Dubai Airshow 2017. Дизайнът на шестте „каюти“ е създаден в сътрудничество с Mercedes-Benz.
Всички са снабдени с подвижна врата, която напълно изолира пътниците от външния свят. Новото кресло се трансформира в почти 2-метрово легло и приема специално положение zero-gravity, както при космонавтите.
Самолет: Boeing 777 и А380
Etihad Airways
Близкоизточната авиокомпания Etihad Airways също предлага нова първа класа на борда на Airbus A380. Става дума за осем отделни закрити каюти с кресло и огромен диван, който се разтяга в легло.
При желание могат да бъдат обединени две каюти. Пътниците имат достъп до инвидуален минибар и система за развлечение на 81-сантиметров монитор.
Самолет: Airbus A380
Lufthansa
Германският превозвач Lufthansa оперира предходното поколение кресла първа класа, справедливо залайки на факта, че комфортът не се изчерва с мястото, на което седим.
Поради това пътниците от първа класа имат специален персонал на борда и на летището, храна и напитки, възможност да се доберат до летището с лимузина, да прекарат времето преди полета на отделен терминал, който предлага бани, ресторант и магазин.
Самолет: Airbus A330/340/380/Boeing 747
British Airways
За пътниците на British Airways са предвидени закръглени каюти, познати от лайнери, като Boeing 787. Те са 14 на брой, като всяка има почти двуметрово легло, дисплей с диагонал 38 см и зареждане на устройства. На летището компанията предлага отделни зали за чакане със спа зони.
Самолет: Airbus A380/Boeing 747/777/787.
Air France
La Première - така се казва първа класа на борда на Air France. Каютите са 4 или 9 и наподобяват удобно кресло във всекидневна. То се разтяга и се получава двуметрово легло. Проблемът с уединеността е решена по френски – две огромни щори ви скриват от външния свят.
Самолет: Airbus A380/Boeing 777
Swiss
Нови масивни кресла се появиха на борда на новите 777 от началото на 2016 г. Пътниците получават отделна кабина с всичко необходимо за комфортен полет – разтегателен диван-легло, 81-инчов монитор, но няма врата.
Самолет: Airbus A330/340/Boeing 777
Korean Air
Авиакомпанията Korean Air анонсира нови кресла за първа класа още през втората половина на 2015 г. Това са първите закрити каюти в Korean Air с подвижни врати.
Във всяка една от кабините има кресло-легло, 61-инчов дисплей, набор за път, индивидуално осветление, контакт. Може да се поръча европейско блюдо или такова от корейската кухня.
Самолет: Airbus A330/380/Boeing 747/777/787.
Вижте как изглежда и първата класа на най-добрата авиокомпания в света Qatar Airways: