Брекзит може да се окаже доходоносен за българския туризъм, но едва ли ще помогне за промяна на имиджа на страната ни като евтина алкохолна дестинация.

Поевтиняването на британския паунд, в резултат на референдума за излизане от Европейския съюз, ще провокира все повече британци да търсят евтина почивка в страни, като България и Хърватия.

Това става ясно от думите на изпълнителния директор на Tui - най-големия туроператор в света. Компaнията вече е предприела действия за разширяване на хотелския си капацитет у нас и други по-евтини ваканционни дестинации, посочва шефът на Tui Фриц Юсен, цитиран от Financial Times.

През миналата година България е посетена от 281 777 граждани на Обединеното кралство, сочат данните на Националния статистически институт.

Това прави британците 5-ата най-голяма група чужденци, посетили на страната ни през 2016 г.

Реално обаче, британският посетител заема дял от едва 2.7% от общия брой чуждестранни граждани, били у нас през рзглеждания период.

Въпреки малкия дял, британските туристи отдавна са спечелили славата си на не особено въздържани потребители.

Като цяло, компанията Tui посочва, че е задействала „план за извънредни ситуации” поради негативните ефекти, очаквани в резултат на брекзит.

Излизането на Великобритания от ЕС може да доведе до визови изисквания и проблеми с правата за полети, което ще измени търсенето на туристически услуги на Острова.

„Тъй като не сме в състояние да контролираме изхода от тези преговори (за брекзит), задействахме планове за извънредни ситуации с цел да се справим с потенциален разрив в нашите операции”, казва Фриц Юсен по време на представянето на годишните резултати на компанията.