България трета по ръст в ЕС по продажба на нови коли
България отчита третия най-висок ръст в Европейския съюз по продажба на нови коли през 2017 г., сочат данните на Асоциацията на европейските производители на автомобили.
През миналата година у нас са продадени общо 31 244 нови коли, което е ръст от 18.5% спрямо предходната 2016 г. За сравнение, тогава у нас са реализирани 26 370 нови автомобили.
Страната ни се нарежда трета по-ръст главно заради ниската база, от която стартира. Българският автомобилен пазар през миналата година заема едва 0.2% от общия пазар на нови коли в ЕС.
Освен това високият ръст в продажбите у нас не е изолирана тенденция, а явление, което се наблюдава в цяла Европа, като резултат от икономическото възстановяване в ЕС.
Поради тези причини 2017 г. се явява най-добрата за европейския пазар на автомобили от 10 години насам. Общата бройка нови коли, реализирани през миналата година, достига 15.6 млн., което е ръст от 3.3% спрямо предходната 2016 г.
За последно по-високи продажби е имало през 2007 г., когато бе поставен рекорд от 16 млн. броя реализирани автомобила в ЕС.
Пред България по ръст в продажбата на нови коли се нареждат Унгария (+20.4%) и Литва (+27.3%), като реализираните автомобили в двете страни през 2017 г. възлизат съответно на 116 265 броя и 25 865 броя.
Най-много коли през миналата година са били продадени в Германия (3.4 млн. броя), Великобритания (2.540 млн. броя), Франция (2.11 млн. броя) и Италия (1.970 млн. броя).
Най-ниски продажби на нови автомобили през 2017 г. са отчетени в Кипър (13 хил. броя), Латвия (25.8 хил. броя) и Естония (25 хил. броя).
В едва 4 страни от ЕС има спад на годишна база в продажбите на нови автомобили през миналата година. Това са Великобритания (-5.7%), Ирлания (-10.4%), Финландия (-0.4%) и Дания (-0.5%).
Най-много продажби в ЕС през 2017 г. отчита германският автомобилен концерн Volkswagen Group с общо 3.58 млн. броя продадени коли, което е ръст от 2.35% на годишна база.
На второ място се нарежда френската PSA Group с 1.852 млн. продажби, което е внушителен ръст от 28.2% спрямо резултатите от 2016 г.
Подреждането се допълва още от Renault Group (1.6 млн. броя), Fiat Chrysler Automobiles (1.025 млн. Броя), Ford (1.011 млн. броя) и BMW Group (997 хил. броя), Daimler (953 хил. броя), Toyota Group (684 хил. броя), GM (589 хил. броя), Nissan (552 хил. броя), Hyundai (509 хил. броя), KIA (460 хил. броя), Volvo (283 хил. броя), Suzuki (233 хил. броя), Mazda (219 хил, броя), Jaguar Land Rover Group (215 хил. броя), Honda (134 хил. лева) и Mitsubishi (106 хил. броя).