Британците вече пестят и от сапун
Британците са толкова загрижени за състоянието на своите финанси, че вече пестят дори и от сапун, или поне според PZ Cussons Plc.
Британските “потребители пазаруват предпазливо, което е отражение на това, че инфлацията при цените изпреварва ръста на заплатите и на по-общата икономическа несигурност,” се казва в изявление на компанията, която произвежда марки, като Imperial Leather, Carex и Original Source.
Печалбата на базираната в Манчестър компания отчита спад на годишна база през първата половина от финансовата година, което доведе до спад в цената на акциите на PZ Cussons с 5% на Лондонската фондова борса.
Отслабващото потребителско доверие и намаляващите разходи за продукти, които не са от първа необходимост, бяха отчетени от търговците на дребно след референдума за напускане на ЕС, но фокусът бе върху по-сериозни покупки, като мебели и почивки.
От PZ Cussons обаче твърдят, че дори пазарът на продукти за лична хигиена в момента се сблъсква с “тежки търговски условия,” като обемите на продажбите реагират по-чувствително на цените и отстъпките.
“Много потребители се запасяват с големи количества тоалетни принадлежности, като сапун, така че да могат да прибягват до запасите си, ако искат да намаляват разходите,” казва анализаторът от Bloomberg Intelligence Чарлз Алън.
Забавянето на ръста на продажбите, което британските супермаркети отчитат през второто полугодие на миналата година, почти неизбежно означава, че продажбите на доставчиците на супермаркетите, като PZ Cussons, също ще пострадат, добавя Алън.