Лидл България с поредна награда за грижата си за обществото
Лидл България получи поредните признания за социално отговорната си политика и грижата си за обществото и околната среда.
Компанията получи първа награда в категорията „Инвеститор в околната среда“ на Годишните награди за отговорен бизнес, организирани от Българския форум на бизнес лидерите.
Компанията бе отличена заради дългогодишните си инициативи „Дай шанс на Балканката“ и Зелена линия Витоша. Отличието именно в тази категория осигурява на Лидл България възможността да представи страната ни на Бизнес наградите за околна среда на Европейската комисия – едно от най-престижните бизнес отличия в Европа.
Лидл България получи признание и в още една категория – „Инвеститор в обществото“, където взе втора награда за най-голямата си социално отговорна инициатива „Ти и Lidl за по-добър живот“.
Благодарение на нейното първо издание, провело се през 2017 г., компанията събра фонд в размер на 252 741 лева. С него тя финансира 31 социално значими проекти в цялата страна, чиято основна цел е да допринесат за по-пълноценния и качествен живот на хората от различните региони.
„Изключително сме щастливи за тези две награди. За нас те са резултат от дългогодишния ангажимент на Лидл България да развива своя бизнес по отговорен и устойчив начин, с грижа за хората и околната среда. Вярваме, че бизнесът трябва да бъде отговорен, затова с дейността си и всичките си инициативи винаги се стремим да допринасяме за едно по-добро утре.“, коментира Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.
„Дай шанс на Балканката“ и Зелена линия Витоша са едни от най-дългогодишните и утвърдени инициативи на компанията. През изминалата година се проведе четвъртото издание на „Дай шанс на Балканката“, чиято цел е да допринася за запазване на биологичното разнообразие в българските реки и да защити един от най-бързо изчезващите видове в Европа – балканската пъстърва, като зарибява българските водоеми с млади рибки.
В рамките на тези 4 години (2013-2017) близо 300 000 балкански пъстърви са пуснати в над 50 водоема. Това превръща Лидл България в един от най-големите инвеститори в запазване на биоразнообразието и популацията на балканската пъстърва у нас.
Вече 7 години се провежда и другата социално отговорна инициатива на Лидл България – Зелена линия Витоша, която си поставя за цел да намали вредните емисии от ползване на лични автомобили, както и да улесни гражданите и да ги насърчи да прекарват повече време в планината.
През всички тези години – от 2010 до 2017 – над 47 000 души са се възползвали от безплатните автобусни линии на инициативата – доказателство за нейния успех и високия интерес от страна на хората.