Горещият пазар на смартфони в Китай започна да изстива.

Продажбите на смартфони в Китай отчитат най-големия си спад в историята, падайки с над 21% на годишна база през първото тримесечие на 2018 г., сочат данни на компанията Canalys.

Китайските потребители са купили само 91 млн. смартфона през първите три месеца на годината. Четвъртото тримесечие на 2013 г. е последният път, когато продажбите са били толкова ниски.

От Canalys бяха прогнозирали понижението, но "не са очаквали, че спадът ще е толкова голям," казва анализаторът в компанията Мо Джиа, цитиран от CNN Money.

Данните излизат на фона на обявения от Samsung 52% ръст на печалбата за първото тримесечие. Южнокорейската компания обаче също предупреди, че цялостното "слабо търсене" на смартфони ще се отрази на бъдещите й печалби.

Това забавяне вече засегна продажбите на Samsung в Китай, която е най-големият пазар на смартфони в света. Компанията е продала едва 2 млн. устройства в Китай през първото тримесечие на 2018 г., или с над 50% по-малко, в сравнение с година по-рано, според Джиа.

Apple също губи позиции в Китай, падайки с две места - до шестото място по пазарен дял в страната, според Canalys. От компанията не съобщават точна бройка на продадените от Apple смартфони, но твърдят, че "понижението е значително", в сравнение с предходното тримесечие.

Трябва да имате един от тези смартфони това лято Те правят невероятно ефектни снимки.

Apple обикновено отчита спад в продажбите между последното тримесечние на една година и първото на следващата, но този път спадът е по-голям от очаквания, казва Джиа.

Huawei е една от двете компании, които отчитат ръст в продажбите. Китайският произдовител е продал с 2% повече смартфони. Той остава водещият продавач на смартфони в Китай, следван от местните конкуренти Oppo, Vivo и Xiaomi, според Canalys.

Xiaomi е единствената компания, която отчите двуцифрен ръст на продажбите в процентно изражение, като те нарастват с 37%, отчасти отразявайки слабото й представяне през 2017 г., казва Джиа.

От Canalys прогнозират, че ръстът на пазара на смартфони ще се завърне през следващите три месеца, благодарение на новите модели на Oppo и Vivo. Това обаче вероятно ще е единственият светъл лъч за годината.

"Нашата прогноза е, че китайският пазар на смартфони ще отчете спад през 2018 г.," казва Джиа.

Тоа би означавало спад в продажбите във втора поредна година. През миналата година продажбите на смартфони в Китай отчетоха първото си понижение в историята, падайки с 4%, до 459 млн. устройства.