За първи път две китайски компании попаднаха в топ 10 на най-скъпите брандове в света.

Това са небезизвестните Alibaba и Tencent, които се подредиха редом до гиганти, като Apple и Google, сочи подреждането BrandZ, цитирано от CNN.

Номер девет в подреждането е Alibaba - компанията на милиардера Джак Ма, като брандът бива оценен на 113 млрд. долара, след като фирмата се развива успешно не само в сферата на електронната търговия, но и предлага облачни услуги и мобилни разплащания.

На пета позиция пък попада Tencent – първата китайска компания с пазарна капитализация, надхвърляща половин трилион долара. Пред нея се нареждат единствено Google, Apple, Amazon и Microsoft, като оставя след след себе си бранд, като Facebook.

Оценката на марката Tencent достига 179 млрд. долара, което е ръст от 65% спрямо миналогодишната класация, когато китайската компания заемаше десета позиция.

Tencent развива дейност в сферата на онлайн игрите, приложенията, услугите за комуникация и разплащания.

Топ 10 на най-скъпите брандове в света

1. Google

2. Apple

3. Amazon

4. Microsoft

5. Tencent

6. Facebook

7. Visa

8. McDonald's

9. Alibaba

10. AT&T

Тези 10 компании контролират всичко, което купувате Едва 10 компании контролират почти всеки голям бранд за храни и напитки по света

Дорийн Уанг, ръководител на BrandZ, коментира, че подреждането показва как китайските гиганти Alibaba и Tencent от локални играчи се превръщат в глобални корпорации.

По думите на Уанг китайските компании срещат сериозни предизвикателства на международните пазари, като липса на доверие в качеството, породено от икономическата история на Китай.

Новото поколение потребители по света обаче създава възможности за развитие на горепосочените корпорации, казва той.

„Въпреки че проникването на щатския пазар все още е на далеч етап и за двата бранда, другите региони по света ги възприемат добре“, казва Уанг.

Alibaba си създава успешен пазар в страни, като Бразилия и Чили, където онлайн магазинът AliExpress се превръща във водеща търговска платформа. Компанията има силно присъствие и в страни, като Израел, Испания и Южна Корея.

От своя страна, Tencent оперира успешно на редица азиатски пазари, като Тайланд и Сингапур.

Подреждането BrandZ се публикува ежегодно от WPP и Kantar Millward Brown. Google заема лидерската позиция за осем от последните 12 години. Марката е оценена на 302 млрд. долара, или с 23% повече спрямо миналата година.