Производителят на Jack Daniel’s - Brown-Forman Corp, предупреди тази седмица за евентуални проблеми заради митата, наложени върху щатския бърбън и обяви, че в последните месеци полага усилия за смекчаване на потенциалния удар, като изнася повече алкохол в чужбина.

Производителят на алкохолни напитки попадна в светлината на прожекторите през миналата седмица, когато Мексико наложи 25% мито на вноса на бърбън, като реакция на наложените преди това от президента на САЩ Доналд Тръмп мита върху металите.

От ЕС обявиха, че също ще отвърнат с налагането на мита, а макар и да твърдят, че контролират положението, от компанията казват също така, че поради тези причини е трудно да прогнозират точно резултатите си за цялата година.

“Това е една тежка ситуация, на която сме свидетели вече няколко месеца. Изглежда сякаш всеки ден нещо се променя,” казва главният изпълнителен директор на Brown-Forman Пол Варга, цитиран от Reuters.

Brown-Forman генерира едва половината от приходите си от САЩ, като Европа съставлява една четвърт, а Мексико и Канада допринасят с около 5% и 1%, респективно, към нетните продажби.

От Jack Daniels най-накрая признаха истинския произход на уискитоЧернокож роб на име Ниърис Грийн стои зад рецептатата на най-популярното уиски в САЩ

Акциите на базираната в Кентъки компания вчера поевтиняха с близо 6%, с лед като от Brown-Форман предупредиха и за спад в брутната печалба заради по-високи разходи за дървесина, агаве и транспорт.

Ако се изключи ефекта от евентуалните мита, компанията очаква печалба в размер на между 1.75 и 1.85 долара за финансовата 2019 г.

Нетната печалба на компанията пада до 110 млн. долара, или 23 цента на акция, в тримесечието до 30 април, в сравнение със 144 млн. долара, или 30 цента на акция, година по-рано.

Нетните продажби се увеличават с 5.6%, до 733 млн. долара. Анализаторите очакваха компанията да отчете печалба в размер на 22 цента на акция и приходи от 755.4 млн. долара за тримесечието.