Естествено вкусно... IPO
Днес (18 юни) и утре (19 юни) ще се проведе първичното публично предлагане на Градус АД. Борсовият код на емисията е GR6T.
Инвеститорите могат да участват в IPO-то чрез подаването на два вида поръчки „купува“ - лимитирани и пазарни.
Лимитираната поръчка съдържа брой акции и цена в рамките на посочения ценови диапазон от компанията – 1.80 – 2.35 лв. за лот. Посочената от инвеститора цена представлява най-високата стойност на акция, която той е готов да заплати за акциите на Градус АД.
Лимитираните поръчки могат да бъдат изпълнени цялостно или частично.
Пазарната поръчка съдържа брой акции при пазарната цена, която ще бъде равна на единната цена, постигната при аукциона.
Пазарната поръчка може да бъде изпълнена цялостно или частично. Приоритет на изпълнение на пазарните поръчки е времето на тяхното въвеждане, докато за лимитираните поръчки приоритет е цената.
Пазарните поръчки се изпълняват с предимство пред лиминираните.
Прогнозният срок, в който акциите ще започнат да се търгуват на Българска фондова борса, е началото на юли 2018 г.
IPO аукционът ще продължи от 9.30 до 16.00 часа днес (18 юни), както и утре (19 юни). В рамките на утрешния ден ще се предложи цялото незаписано от днес количество акции, както и евентуални нови 6.639 млн. съществуващи акции при наличие на засилен интерес към подписката.
Общо на инвеститорите ще се предложат 55 555 556 броя акции, от които 27 777 778 нови и 27 777 778 съществуващи.
При реализиране на цялата емисия свободнотъргуемите книжа на Градус ще достигнат 25% от капитала на дружеството.
IPO-то на Градус може да се превърне във второто в историята на БФБ-София, което да набере над 100 млн. лв., като в горната си граница сумата достига 146.156 млн. лв.
Пазарната оценка на дружеството при стартирането на вторичната търговия се очаква да е между 447 и 585 млн. лв., а свободно търгуваните акции (free float) – 25%. Началото на вторичната търговия се очаква в средата на юли.
От компанията предвиждат нетна печалба от 35 млн. лв. и EBITDA от 46 млн. лв. за 2018 г., докато за 2019 г. се прогнозират 45 млн. лв. нетна печалба и 58 млн. лв. EBITDA.
Компанията държи 35% пазарен дял в пилешкото месо в България с 30 хил. т. производствен капацитет и 11 млн. преработени бройлери за 2017 г.
Градус АД предлага над 150 различни продукта от птиче месо и е номер 1 на Балканите в добива на бели меса.
Дружеството е номер 2 в Европа при разплодните яйца и номер 1 производител на фураж у нас.