Три законодателни акта подписаха Павлова и Таяни в Брюксел
Правилата за командироването на работници подписа днес министърът за Българското председателство на Съвета на ЕС Лиляна Павлова заедно с председателя на Европейския парламент Антонио Таяни.
„Това е един от най-значимите успехи на Българското председателство, който изискваше денонощна работа и извоюването на съгласие и компромиси от всички държави членки. Приносът към по-справедлив и ефективен пазар на труда, който да отговаря на новите икономически реалности, е наш приоритет“, коментира министър Павлова при подписването на законодателния акт.
“Резултатите в сферата на социалната политика са видими – както по брой затворени досиета, така и по тяхното значение“, допълни тя.
Целта на преразгледаната директива е да улесни трансграничното предоставяне на услуги, като същевременно се гарантира лоялната конкуренция и зачитането на правата на изпратените в друга държава работници - справедливо заплащане, равни условия на труд в приемащата държава, защита срещу злоупотреби за времето на командироването.
Транспонирането на промените трябва да се случи 2 години след влизането в сила на директивата. За сектора на международния автомобилен транспорт, тези правила ще се прилагат от датата на влизане в сила на бъдещо и конкретно за сектора законодателство.
Още два законодателни акта бяха утвърдени днес - промените на Европейския парламент и на Съвета относно регулирането на професиите и регламента относно мониторинга и докладването на емисиите на CO2 и разхода на гориво на нови тежкотоварни превозни средства.
Директивата за новото регулиране на професиите засяга близо 50 милиона европейски граждани, работещи в сфери като медицина, фармацевтика, архитектура и други. Това досие е част от т.нар. „пакет за услугите“, който е ключов за европейския Единен пазар, защото секторът на услугите допринася за близо 70% от работните места и също такъв дял от европейския БВП.
Промените трябва да подобрят прозрачността на начина, по който определени професии се регулират в държавите членки. Тя ще гарантира, че националните мерки са пропорционални и че нито ограничават неоправдано достъпа до професионални дейности, нито създават необосновани тежести на вътрешния пазар.
Регламентът относно мониторинга и докладването на емисиите на CO2 и разхода на гориво на нови тежкотоварни превозни средства е част от цялостните усилия на ЕС за намаляване на въглеродните емисии и е още една стъпка напред към конкурентоспособна икономика. За леките и лекотоварните автомобили вече има въведени правила.
Предварително споразумение, което е подписано, е предназначено за новите камиони и градски и междуградски автобуси. За първи път по стандартизиран начин ще се извършват измерванията и мониторингът на емисиите от регистрирани в ЕС тежкотоварни превозни средства.
Регламентът ще даде възможност за създаване на централен регистър на ЕС, в който компетентните органи и производителите ще предоставят данни за емисиите на CO2 и разхода на гориво на превозните средства.
Миналата седмица България успя да постигне и общ подход в Съвета по три други важни досиета – Директивата за прозрачни и предвидими условия на труд, Директива за баланса между личния и професионалния живот за родители и лицата, полагащи грижи и Регламента за координация на системите за социална сигурност.
Повече за подписаното днес законодателство ще откриете тук.