Как финалите на NBA удрят печалбата на eBay

Доминацията на шампиона на NBA Голдън Стейт Уориърс се оказва истински проблем за eBay.
eBay притежава платформата за продажба на билети StubHub, която изпитва сериозни затруднения в последно време, като това се потвърждава от спад в печалбата на компанията за второто тримесеиче на тази година.
Причина за това е слабата продажба на билети за спортни събития и концерти, посочва изпълнителният директор Девин Уениг, предава CNN.
По думите му положението не е розово, когато става дума за спорт в САЩ.
Много от мачовете в бейзболното първенство на САЩ се играха под проливни дъждове, което доведе до „исторически лош старт”, според Уениг.
Очакванията за високи приходи от продажба на билети за финалите на NBA и тези за Купа Стенли в NHL се оказаха несъстоятелни.
Голдън Стейт Уориърс победиха Кливлънд Кавалиърс чисто в 4 мача, докато Вашингтон Кардиналс имаха нужда от едва 5 мача за да грабнат титлата в NHL. Финалният плейоф в NBA и NHL може да продължи най-много до 7 мача – нещо, което очевидно не се случи тази година.
Така платформата StubHub изпусна възможността да продава билети за още три допълнителни двубоя в NBA и два в NHL.
“Просто твърде много неща се случиха по неподходящ начин”, казва Уениг.
Световното първенство по футбол в Русия няма никакво отношение към печалбата на StubHub за тримесечието, добавя шефът на платформата.
Освен всичко друго, и търсенето на билети за концерти и театър също е по-слабо от очакваното, добавя той.
Акциите на eBay поевтиняха с близо 10% по време на търговията в четвъртък. Проблемите на StubHub са само част от лошите новини.
Продажбите на eBay не срещнаха предварителните прогнози, което принуди компанията да намали очакванията си за тази година.
eBay изпитва и затруднения да се конкурира с Amazon в битката за доминант в онлайн продажбите.
По данни на eMarketer eBay има едва 6.6% дял от онлайн продажбите в САЩ през тази година.
Това се явява достатъчно компанията да се нареди на второ място след Amazon, с тази разлика че, фирмата на Джеф Безос има пазарен дял от цели 49.1%.