Facebook откри своя дъшерна компания в Китай с капитал в размер от 30 млн. долара, сочи официалната бизнес регистрация на социалната мрежа.

Това се случва, въпреки че Facebook е блокиран на китайска територия, на която действат строги рестрикции, определяни от мнозина като мракобесна цензура.

Изглжеда обаче, че социалната мрежа, без да вдига много шум, предприема стъпки за навлизане на необятния китайски пазар, предава Reuters.

Дъщерната фирма е регистрирана в град Ханджоу – дом на гиганта в електронната търговия Alibaba Group Holding Ltd., сочи искане, одобрено от китайската служба National Enterprise Credit Information Publicity System през миналата седмица.

Акционер в новата компания е единствено Facebook Hongkong Ltd.

Facebook остава забранен в Китай, където често чуждестранните сайтове не могат да пробият поради политиката на местните власти, която изисква данните на китайските потребители да се съхраняват на сървъри, намиращи се на китайска територия.

Миналата година приложението на Facebook за комуникация WhatsApp също бе блокирано преди провеждането на конгреса на Комунистическата партия в страната, който се организира два пъти на всеки 10 години.

Въпреки че достъпът до сайтовете на чуждестранни компании бива блокиран, американските технологични фирми търсят други начини да навлязат на силно регулирания пазар.

Запознайте се с Пони Ма, най-богатия човек в КитайПредприемачът, познат на широката общественост като Пони Ма, попадна и в подреждането на авторитетното издание Forbes на 10-те най-влиятелни изпълнителни директори в света за 2018 г.

Google има персонал в Китай, който наброява стотици души, като наскоро откри своя лаборатория за изкуствен интелект в страната. Освен това през последните месеци пусна няколко приложения, предназначени за китайския пазар.

Apple Inc също модифицира онлайн магазина си за приложения, така че да отговаря на китайските правила. В резултат на това стотици приложения бяха изтрити от магазина на производителя на iPhone.

Според документите, подадени от Facebook, новата китайска дъщерна фирма ще се занимава с разработката на мрежови информационни технологии, инвестиционни консултации и маркетингово планиране, като няма посочени конкретни услуги, които ще предоставя на китайска земя.