Coca-Cola вдига цените на газираните си напитки в САЩ
Coca-Cola Co. обяви ръст в продажбите на своите напитки за последното тримесечие, подкрепен от търсенето на диетични газирани напитки в САЩ и някои експерименти на марката в чужбина. От компанията обаче също така информираха, че ще предприемат необичайната стъпка да вдигнат цените на газираните си напитки в средата на годината.
Главният изпълнителен директор на компанията Джеймс Куинси заяви, че вдигането на цените се дължи на нарасналите разходи, в това число по-високите разходи за транспорт и по-високите цени на металите, след като САЩ наложи мита на вноса от Китай по-рано през годината.
“Има едно общо повишение на разходите, което засегна нашата и много други индустрии,” казва Куинси, цитиран от MarketWatch.
Той също така заяви, че очаква бутилиращите компании на Coca-Cola и търговците на дребно да прехвърлят по-високите цени на потребителите.
Засега от Coca-Cola отказват допълнителни подробности за увеличението на цените.
Гигантът в производството на газирани напитки диверсифицира портфейла си от продукти и в други направления. Добрите резултати за приключилото през юни тримесечие се дължат на търсенето на Coca-Cola Zero Sugar - диетична версия с вкус, близък до оригиналната Coca-Cola, което компенсира намаляващите продажби на традиционната напитка.