Google ви следи, дори и да сте изключили тази функция
Google записва местоположението на потребителите, дори и когато те са избрали да не го прави, според нова публикация на Associated Press (AP).
Този въпрос може да засегне до 2 милиарда мобилни устройства с Android и iOS, които използват Google за навигация или търсене.
Проучването, потвърдено от учени от Принстънския университет, разгневи законодателите в САЩ.
От Google пък обявиха, че предоставят ясно описание на своите инструменти и как те могат да бъдат изключени.
Проучването сочи, че местоположението на потребителите се записва, дори и когато те са изключили тази опция, пише BBC.
Например:
За да демонстрират ефекта от тези маркери за местоположението, от AP създават визуална карта, показваща движението на Гюнеш Акар от Принстънския университет, който използвал телефон с Android с изключена функция Location history за запаметяване на местоположението.
На картатата се вижда как той пътува с метро из Ню Йорк, както и посещенията му в няколко парка, пазар и в Харлем. На картата също така е показан и адресът, на който живее.
За да попречат на Google да съхранява тези данни, потребителите трябва да изключат друга настройка, наречена Web and App Activity, която е включена по подразбиране и в която не се споменава нищо за данни, свързани с местопложението.
Спирането на тази функция не дава възможност на Google да съхранява информация, генерирана от търсения и други дейности, което може да ограничи ефективността на дигиталния помощник на компанията.
"Мислите си, че като кажете на Google, че не искате да следи местположението ви посредством изключването на функцията Location History, това ще възпре интернет гиганта да съхранява информация за това къде се намирате," пише Греъм Къли, експерт по киберсигурност в блога си.
"Изглежда ми доста подло Google да продължава да съхранява данни за местоположението, освен ако не деактивирате и двете функции - Location history и Web & App Activity."
В отговор Google заявяват пред AP: "Има редица различни начини, по които Google може да използва местоположението, за да подобри начина, по който използват хората мобилните си устройства, в това число: Location History, Web and App Activity и чрез Location Services на ниво мобилно устройство.
Ние предоставяме ясно описание на тези инструменти и значителни възможности за контрол, така че хората могат да ги включват или изключват, или пък да изтрият историята си по всяко време."
След като му бяха предоставени доказателства от проучването на AP, сенаторът от Демократическата партия Марк Уорнър обвини технологичните компании в "корпоративни практики, които се различават много сериозно от напълно логичните очаквания на техните потребители ".
Конгресменът от Демократическата партия Франк Палоун призова за "цялостно законодателство в областта на защитата и сигурността на личните данни".
Технологичните компании са обект на критики за това, че не се особено прозрачни по отношение на настройките, свързани с личните данни и как те да бъдат използвани.
Рекламата, базирана на местоположението на потребителите, предлага големи възможности на рекламодателите. Според компанията BIA/Kelsey, щатските марки се очаква да похарчат до 20.6 млрд. долара за таргетирана мобилна реклама през 2018 г.