Грижата за себе си се възприема като нещо, което се отнася към занимания, които осъществяваме в самота – например йога, продължителен душ, медитация на тишина и т.н. По този начин създаваме ритуал, който ни помага да внесем баланс и да вземем нещата в ръце.

Когато сме далеч от дома, например в офиса, променяме настройката си. Смятаме, че колегите са тези, които оформят обстановката на работа. Всъщност – вие трябва да сте на първо място, що се касае създаването на работно темпо и настроение.

Вашата компания може да осигурява закуски, място за игра и партита, но тя не може да направи работната среда такава, че тя да ви зарежда с щастие.

А знаем, както сочат изследвания, че един щастлив служител е с 12% по-продуктивен. Ако сте нещастни в офиса, опитайте се да приложите тези трикове:

1. Закусвайте здравословно и честичко

Един гладен човек е мрънкащ колега. Когато нямате енергия, презаредете с шепа ядки, малко сушени плодове или протеиново блокче.

2. Направете нещо, което обичате, по време на обедната почивка

Посвирете на инструмент, поработете върху романа, който пишете, нахранете птиците в парка и т.н. Все има нещо, което можете да направите за 60 минути и то да ви зареди с положителна енергия.

Как недостигът на служители променя работната култура в ЯпонияБонуси, които се срещат често в САЩ и Европа, тепърва навлизат в Япония

3. Излезте на съвместна разходка

Но не говорете за работа, не разнасяйте клюки. Поддържайте разговора лек и вълнуващ, нека темите се въртят около плановете ви за уикенда, нови тв предавания и т.н.

4. Вземете си конструктор на бюрото

Необходими са ви 20-30 части, за да се снабдите със здравословно разсейващо занимание. Провокирайте се да създавате нещо ново, използвайки една и съща част поне три пъти седмично.

5. Работете по двойки/в екип

Може да сте разлюбили работата си, но това не означава, че всяка една от отговорностите ви в офиса е скучна. Присъединете се към екип от колеги, които изпълняват проект. По този начин ще освежите скучното си работно ежедневие.