Пазарът на марихуана в САЩ – колкото виното и алкохолните напитки
Анализаторите от RBC Capital Markets са на мнение, че продажбите на марихуана в САЩ бързо ще достигнат обемите, които реализират бирата, виното и останалите алкохолни напитки.
От инвестиционната банка споделят, че в следващото десетилетие в САЩ ще се генерират 47 млрд. долара от продажби на легализирана и нелегализирана марихуана.
„Ръстът в следващите години ще бъде генерираn от продажбите на марихуана за развлекателна цел и основно концентрати на база марихуана и ядивни продукти“, смята анализаторът Ник Моди.
В Колорадо например, където марихуаната е легална от години, продажбите на чиста марихуана са се понижили до 46% спрямо 70 на сто от преди четири години, за сметка на други продукти.
„Според нас пазарът на марихуана ще достигне продажбите на алкохолни напитки, възлизащи на 58 млрд. долара в следващите 10 г., като по всяка вероятност ще достигне около 47-50 млрд. долара, при това само в САЩ“, допълва още той.
Анализаторът споделя, че пазарът на вино в САЩ след десетилетие ще възлиза на 65 млрд. долра, докато продажбите на бира ще генерират доста повече – 117 млрд. долара.
От инвестиционната банка също така засипаха с похвали инвестицията в най-голямата публична компания в сектора Canopy Growth на Constellation Brands. Според тях именно това е бъдещето на индустрията, тъй като компанията притежава алкохолните брандове Corona, Modelo и Svedka.
След обявяването на новината акциите на Canopy Growth добавиха 38% към стойността си през изминалата седмица.
От RBC споделя, че продължаващото легализиране на марихуаната в различните щати ще увеличи продажбите, като допълват, че според данни от наскоро проведено проучване 83% от американците са на мнение, че марихуаната следва да бъде легализирана.