Иво Колев се дипломира в Икономически университет Виена (WU-Wien) със специалност „Инвестиционно банкиране и комуникация на капиталовите пазари“, втора специалност „Банково дело“.

След завършването си изкарва стажантска програма в Citi Bank Vienna, а първите стъпки в сектора на строителството прави в компания, специализирана в извършването на цялостни ремонтни дейности и реконструкции, предимно на жилища от градски тип.

Първият специализиран проект, от който става част, е свързан с организиране на разглобяването и физическото преместване на сградата на хипермаркет в района на Виена, заедно с цялостното оборудване в него. Следват няколко други интересни проекти в сферата на строителството.

В крайна сметка обаче, решава да се завърне в България и през 2005 година се присъединява към амбициозния проект МАРИСАН. Длъжността, която заема в компанията, е оперативен директор. Той е и управителен директор в StyroDesign.

1. StyroDesign е компания, фокусирана върху разширяване на възможностите за интериорен дизайн. Разкажете ни повече за нея.

Компанията се занимава с производство на архитектурни профили и декоративни елементи, предназначени за приложение, както в интериора, така и в екстериора. Наред с това, StyroDesign е и официален представител за България и Балканския полуостров на Gaudi Décor, един от лидерите в бранша, в световен мащаб. Това ни дава възможността да предлагаме на пазара множество разнообразни решения, готови за директно пренасяне в интериора.

Това, което ни отличава обаче е фактът, че предоставяме възможността за работа по индивидуален проект. По този начин всеки може лесно да се превърне в интериорен дизайнер и да проектира перфектната визия на помещенията в дома или офиса. Така например, често клиенти се обръщат към нас, тъй като са харесали определена интериорна конфигурация от случайно изображение в интернет.

Единственото, което ни трябва, за да осъществим проекта им, са размерите на помещението и профилите. За всичко останало се грижим ние. Това предоставя на нашите клиенти практически безгранични възможности за дизайн.

2. Освен интериорни, вие предлагате и фасадни решения. Какво ги прави различни и предпочитани на пазара?

Освен защитна, фасадата на сградата има и естетическа функция. Много често обаче, за да се засили ефекта на една сграда, се прибягва до комбинация на няколко различни или по-ярки цветове. Подобен тип практики често са в дисонанс с хармоничната градска среда, към която се стремим.

Неслучайно големите европейски градове следят особено строго как се проектират или реновират фасадите и по-конкретно – съхраняването на автентичния им стил, забранявайки експерименти с начина на изпълнение. Това спомага за унифициране и хармонизиране на градската среда.

В повечето градове в България имаме особено красива архитектура, повлияна от аристократизма на различни епохи. Нашата мисия е да успеем да я съхраним. Фасадните решения от нашата гама са създадени именно с тази цел – да подсигурят икономически-ефективно, ефектно и дългосрочно решение за екстериора на автентичните ни сгради.

Материалът, от който са направени, гарантира ниското тегло, значителната якост и дълготрайната експлоатационна надеждност на декоративните елементи. По този начин, всяка една фасада може да бъде преобразена без да се натоварва или да се нарушава нейната структурна стабилност.

Всъщност съхранението на традиционния чар и достолепието на архитектурното ни наследство далеч не е трудна задача. Днес технологиите ни дават всичко нужно да го постигнем, стига да пожелаем.

3. Кои са основните сегменти от пазара, с които работите?

Основно работим с 5 различни групи, всяка една от които, специфична със своите изисквания, нужди и цели.

Архитекти и интериорни дизайнери

Както може да се предполага, тази група разчита особено много на качестото и визията, тъй като наред с работата си, те залагат и своето име. Именно поради тази причина, ние се стремим да им предоставяме пълна гама от готови и персонализирани решения, за да могат и те, от своя страна, да задоволяват своите клиенти и да постигат целите на всеки един проект - лесно и удобно.

Така например, при дизайна на една фасада, архитектите, работещи с нашите продукти, могат да избират измежду голямо разнообразие от висококачествени решения – от цялостни фасадни конфигурации, през декоративни фасадни дъски и сайдинг, до възможността за работа по индивидуална поръчка. Същото се отнася и за интериорните дизайнери, държащи особено много на естетически-издържаната визия. За да постигнат желания ефект и целите на проекта, те се доверяват на продукти като например интериорни профили от EPS, HDPS, PU, XPS, декоративни дървени греди и др.

Строителни фирми и изпълнители

Стремим се да работим основно със сторителните фирми, които не правят компромиси с качеството а напротив – акцентират върху него. За тях важното е винаги да работят в срокове и да изпълняват проектите само и единствено с материали, за които са сигурни, че ще гарантират дълготрайна експлоатационна надеждност. Именно факта, че целите ни се препокриват, правят работата ни с подобен тип професионалисти наистина успешна.

Хотели и ваканционни комплекси

При изграждането на хотели и ваканционни комплекси, изпълнителите и архитектите залагат на луксозен и артистичен фасаден и интериорен дизайн, с цел сградата да изпъкне сред останалите. Именно поради тази причина, те често прибягват до предимствата на архитектурните детайли и декоративни елементи. Работим заедно с тях в различни етапи от процеса – както при изграждането на нови сгради, за обзавеждане и оформяне на началната интериорна и фасадна визия, така и при тяхното реновиране.

Частни клиенти

Обикновено този тип аудитория избира решенията на StyroDesign, тъй като са особено лесни и удобни за монтаж дори и за хоби-ентусиастите. Наред с продуктовите решения, ние предлагаме и ноу-хау за техния монтаж и експлоатация. Така, всеки един може да преобрази интериора си само в рамките на няколко часа.

Дистрибутори

Работим усилено и с различни дистрибутори. По този начин ние постигаме две основни цели – успяваме да бъдем по-близо до клиентите си, същевременно с което и спомагаме на партньорите си да обогатят своето продуктово портфолио. Посредством представяне на цялостни решения за изпълнението на интериора, те могат да задоволяват повече потребителски потребности, да стимулират продажбите си и да разширяват бизнеса си.

4. Какви ще са тенденциите в изпълнението на помещенията през следващите няколко години?

Съдейки по клиентите, с които работим, както и нагласите на пазара, при интериорния дизайн по-скоро се върви към търсенето и предлагането на разнообразни възможности. Клиентите в днешно време искат да имат възможността да избират, а не да бъдат ограничавани.

Редица изследвания сочат, че потребителите стават все по-взискателни и са по-склонни да изберат компании, които ги оценяват и залагат на индивидуалния подход. Пазарът днес иска да се чувства уникален и да може да изрази себе си, влагайки нишка креативност в реализирането на своите идеи.

Личното ми мнение е, че тези тенденции ще се запазят в средносрочен план. Именно компаниите, които са готови да поставят клиента на пиедестал, предоставяйки му голям набор от възможности, са тези, които биха изпъкнали.

Що се касае до фасадния дизайн, там по-скоро пазарът върви към унифициране. Или иначе казано – избор от координирани концепции за изпълнение на екстериорите и бягане от идеята за фасади в различни цветове и стилове.

Мисля, че времето, в което започваме да осъзнаваме нуждата от съхраняване на архитектурното ни наследство, реновирането на емблематичните сгради, пресъздаването на красивите фасади от изминалите епохи и създаването на нови в хармонизиран стил, наближава. И градската среда определено ще се преобрази към положително.