Ариеф Яхия е човекът, натоварен с мисията да превърне четвъртата най-многолюдна страна в света в глобална туритическа дестинация.

„Осъзнахме, че всички по света знаят за Бали. Поради това нашият президент ме предизвика да създадем други 10 нови дестинации като Бали”, казва министърът на туризма на Индонезия Ариеф по-рано през тази година пред CNBC.

Президентът на страната Йоко Видодо има амбициозната цел Индонезия да бъде посетена от 20 млн. чуждестранни туристи до 2020 г. Това е сравнително два пъти повече от броя туристи, отчетен от 2015 г. до сега.

За да постигне целта си, Видодо е поставил задача на туристическия министър Ариеф да увеличи притока на чуждестранни туристи в Индонезия – четвъртата най-многолюдна страна (238 млн. души) и най-голямата мюсюлманска държава в света.

Това обаче не е лесна задача, тъй като страната все още работи за подобряване на инфраструктурата и нивото на свързаност.

Но Ариеф, бивш шеф на най-големия телеком в Индонезия, приема това предизвикателство.

По думите му, страната прогнозира, че ще бъде посетена от 16 млн. туристи до края на тази година.

Въпреки че броят е под поставената цел от 20 млн. туристи, посетителите нарасват с около 20% всяка година, откакто Ариеф заема поста от 2014 г.

Според него, растежът се дължи на премахването на някои регулации в туристическия секотр. До 2015 г. гражданите на едва 15 страни в света можеха да посетят азиатската страна без виза. Днес гражданите на 169 страни по света могат да почиват в Индонезия, без да трябва да вадят виза за това.

Основната задача сега е индонезийският туризъм да стане дигитално достъпен, което може да се види в партньорството на туристическото министерство с регионалния гигант в бизнеса със споделено пътуване Grab.

Това е част от усилията на Ариеф да привлече тутисти в активна възраст, или така наречените милениали. Към днешна дата половината от чуждестранните посетители на Индонезия са от това поколение.

„Милениалите имат своите специални нужди... те са дигитални, поради което трябва да им осигурим дигитална заобикаляща среда”, казва той, добавяйки, че все повече хора гледат споделената икономика в търсене на по-евтини продукти и услуги.

70% от бюджета за маркетинг отива за позициониране в дигитални платформи, като Expedia, Baidu и Google.

Топ дестинациите на Airbnb за 2019 г.Любителите на пътешествията вече подбират дестинациите, които ще посетят през следващата 2019 г.


Ариеф говори и по темата, която е предмет на много дебати на остров Бали – безплатните турове.

Това са ол инклузив пакети на ниски цени, предпочитани от много китайци, почиващи на Бали.

През миналата година китайците изместиха австралийците, като най-многобройни чуждестранни туристи в Бали. По думите на Ариеф, тези безплатни турове са премахнати, тъй като туроператорите, които ги предлагат, нямат правилен лиценз.

Китайците са предпочитаната група туристи, казва Ариеф.

„По отношение на размер, те са най-големите. По отношение на растеж, също са най-големите. По отношение на приток на валута в страната, отново са най-големите”, казва Ариеф.