Автомобилният пазар в Китай с първи спад от 20 г. насам
Продажбите на автомобили в Китай записаха първия си годишен спад от 20 години насам.
Продажбите на най-големия автомобилен пазар в света се свиват с 6%, до 22.7 млн. броя реализирани коли през 2018 г., сочат данните на China Passenger Car Association (CPCA), цитирани от BBC.
Спадът идва на фона на забавянето на китайската икономика, което нанася удар по амбициите на производителите на автомобили по света.
Новината идва, след като Apple предупреди, че очаква по-слаби продажби на iPhone поради спад в търсенето от Китай.
В същото време Geely - най-успешният китайски производител на коли, прогнозира, че продажбите му през тази година няма да се радват на повишение.
Чуждестранни производители, като Ford, Volkswagen, Jaguar Land Rover и General Motors, отчитат спад в продажбите на китайския пазар през последните няколко месеца.
Китайската асоциация на производителите на автомобили - група, подкрепена от правителството, през миналия месец оправда спада в продажбите с икономически промени и „международни причини”, имайки предвид търговската война между Пекин и Вашингтон.
През миналата година двете страни си наложиха нови търговски мита една на друга, засягайки външната си търговия.
Китайската асоциация на производителите на автомобили прогнозира, че пазарът ще остане непроменен през тази година, добавяйки, че докато търсенето на коли на бензин и дизел пада, то повишение може да дойде от продажбите на електрически коли, което да помогне за избягването на нов спад на целия пазар през 2019 г.
Правителствените субсидии за закупуването на електрическа кола в Китай обаче също приключиха през миналата година, което ще намали броя на желаещите да придобивят нов автомобил през тази година.
Поради това властите в Китай обявиха, че може да възстановят политиката на стимули с цел засилване на потреблението.