12 съвета за супер заети хора
Когато сте заети и претоварени, лесно преставате да се грижите за себе си. Все отлагате.
Няма правило, което да гласи, че трябва да носите света на плещите си. Всъщност, в моменти на препълнен график е важно да умеете да намирате време за почивка.
За да разберете кое подхожда най-вече на вас, ето кои са съветите, които дават експертите от Young Entrepreneur Council. Те препоръчват:
1. Да си създадете сутрешен режим
За да не се налага да отделяте цял ден за презареждане, просто отделете малко време сутрин. Например започнете с минути за медитация, упражнения или пък размисъл.
Когато правите това всяка сутрин, вие понижавате нивото на стреса.
2. Награждавайте се
Позволете си лична награда от време на време. Особено когато резултатите ви в работата го показват. Не е необходимо да е нещо, което ще наруши бюджета ви.
3. Поговорете с терапевт
Във времето, което е забързано и стресиращо по много причини, трябва да се научим да си прощаваме за моментите, в които не ни се прави нищо. Продуктивността идва и си тръгва. Нормално е. В лоши дни намерете с кого да поговорите, дори и да е терапевт.
4. Фиксирайте в календара почивните дни
Добавете един ден в календара си, който да е по-различен за вас. Колкото и да е трудно да се дистанцирате от работата, направете го. Насладете се на почивка или пък на активни занимания, които ви презареждат.
5. Автоматизирайте това, което е възможно
Например купете си прахосмукачка-робот, така ще отметнете без излишни усилия поддържането на чист под.
6. Наспивайте се
Поне 8 часа на нощ.
7. Помислете за трите най-добри неща, които са ви се случили през деня
Вечерно време прехвърлете деня през ума си. Какво приятно и полезно нещо ви се случи? Посочете поне 3.
8. Използвайте позитивен език в разговорите със себе си
Време е да започнете да говорите на себе си по-възпитано. Променете нагласата си – нека тя бъде позитивна. Не отричайте възможността за успех, когато чашата е наполовина пълна.
9. Отделете време за семейството и приятелите си
Ако сте претоварени с работа, лесно решавате да жертвате семейството и приятелите. Веднъж-дваж това е позволено, но ако се превърне в традиция, ще извлечете само негативи.
Излезте на вечеря, отидете на кино.
Живейте с по-малко стрес. Ето какКлючови стъпки за едно по-нормално ежедневие
10. Направете нещо творческо
Когато усетите, че „прегаряте“ в офиса, заемете се с нещо творческо. Рисуване, писане, дизайн, шиене?
11. Отмятайте по-лесните задачи преди останалите
Един от най-големите проблеми за забързаните хора е самото стартиране. Списъкът от задачи ги обърква. Започнете да отмятате по-лесните задачи. Ще забележите как работният процес лека-полека се натъкмява.
12. Поставяйте си реалистични цели
Не може да правите всичко наведнъж. Проследявайте темпото си и си поставяйте реалистични цели. Иначе рискувате да бъдете неудовлетворени от отсъствието на изпълнен план.