Как се продават мегаимения на пренаситен с луксозни имоти пазар?
На пазара на имоти в Лос Анджелис излизат все повече и повече мегаимения, а имотните агенти са принудени да проявяват все по-голяма изобретателност, за да генерират продажби на пазар, на който в момента условията се диктуват от купувачите.
Брокерите прибягват до разточителни, тематични партита и сваляне на цените със 100 млн. долара, за да премахнат екстравагантните имения от пазара, пише Business Insider. Или пък ги обявяват за отдаване под наем.
"Проблемът, с който се сблъскваме на пазара в момента, е пренасищането. Вследствие на това, ако сте купувач и кажете на агента си, че искате да видите всичко на цена между 20 и 40 млн. долара, има много възможности," казва Рейни Уилямс, брокер в Hilton & Hyland, която през кариерата си е продала имоти на стойност над 5 млрд. долара.
Предвид огромния избор, купувачите не изпитват „спешна необходимост“ за подаването на оферта, добавя тя.
Стъпка едно: Мислете за дома като за филмова премиера
Първото нещо, което те правят, е да организират стратегическо представяне на дома.
Понякога това означава организирането на разточително, супер ексклузивно парти, често с помощта на журналиста Алекзандър Али, основател на The Society Group.
През февруари 2019 г. около 500 гости са поканени на мистериозно парти в струващото 55 млн. долара имение на строителния предприемач Найл Ниами, където гостите се наслаждават на водна акробатика, демонстрация на реалност виртуална реалност, храна и дори виждат камила.
Други събития са насочени повече към семействата и включват кинопрожекции за деца в киносалона на имение за 150 млн. долара или покана за инфлеунсъри в друг имот, където да се включат в урок по йога, воден от популярен инструктор.
"Ако направите хубаво представяне, винаги ще привлечете внимание в началото," казва Уилямс.
Ако обаче това не проработи или ако един дом се нуждае от ребрандиране, след като е престоял на пазара прекалено дълго, Уилямс прибягва до други стратегии.
Стъпка две: Промяна на енергията в дома
Преди време семейство Уилямс се наемат да продадат имот, който стои на пазара от година и започват с промяна на енергията в дома.
"Първо, направихме енергийно прочистване, за да се освободим от цялата лоша енергия," казва тя. "Използвахме геоди (скални геоложки образувания, които пречистват лошата енергия), които привнесоха страхотна енергия. Пуснахме хубава музика през аудио уредбата, за да създадем онова красиво топло усещане."
Филмът става изключително популярен и привлича вниманието на медиите. В крайна сметка, домът се продава за 27 млн. долара 45 дни, след като Уилямс го обявява за продажба с цена от 27.95 млн. долара, казва тя.
Лос Анджелис не е единственият имотен пазар, който изпитва затруднения
Някои имотни брокери и строителни предприемачи постигат успехи с все по-експерименталните си тактики за продажба, но пазарите на луксозни имоти в други заможни общности в страната изпитват сходни проблеми.
Продажбите на имоти в Хамптънс са на най-ниското си ниво от седем години, според Business Insider.
В Гринуич, Кънектикът, който е един от най-заможните градове в САЩ, наричан още "столицата на хеджфондовете," хората вече не купуват огромни имения, както преди.