Лостът на скоростите отстъпва място на тъчскрийн в новия Corvette
Защо им е на General Motors Co. да се отказват от лоста на скоростите в най-новата версия на легендарния модел Chevrolet Corvette? Защото шофьорите имат нужда от свободна ръка за тъчскрийна, естествено.
С изцяло новият Corvette, който Chevrolet показа вчера, спортният автомобил, роден през 50-те години, получава драстична промяна, за да влезе в новата ера. Двигателят е позициониран в средната част на колата, което улеснява управлението, а лостът на скоростите вече го няма, поне в базовия модел. Вероятно, защото е прекалено трудно едновременно да се сменят скоростите, да се управлява и да се търси музика на 8-инчовия тъчскрийн.
С обновената версия на Corvette от GM се надяват да привлекат по-млади купувачи с модела Stingray, както и да примамят заможните почитателите на спортни автомобили, които в момента карат Ferrari и Lamborghini. Рискът обаче е, че традиционалистите почитатели на марката може да се отдръпнат.
Много малко автомобили на щатския пазар вече дори предлагат ръчни скорости, но 15% от купувачите на Corvette избират точно такава скоростна кутия. Това е сериозен дял от клиентската база на модела.
Снимка: Chevrolette
“Едно от нещата, което ни притеснява е липсата на ръчни скорости,” казва пред Bloomberg Джон Торн, редактор на бюлетина Corvette Club of America, преди да е видял новата кола.
Пера за превключване на скоростите
Вместо лост на скоростите Stingray ще използва 8-степенна автоматична скоростна кутия с пера за превключване на скоростите. Това вече се превърна в предпочитания тип скоростна кутия сред луксозните европейски спортни автомобили.
Новият Corvette позволява на шофьора да използва перата и да избира конкретна скорост, вместо да превключва само по една скорост нагоре или надолу. По това тя прилича на ръчната скоростна кутия, само че без педал на съединителя и стария лост на скоростите между седалките. Тъй като двигателят е разположен по средата на автомобила, поставянето на истинска ръчна скоростна кутия е било по-трудно, а и доставчиците не обичат да ги произвеждат заради малкия брой. Електронно контролираният двоен съединител също така сменя скоростите по-добре, казва Тадж Юхтър, главният инженер на Corvette.
“Скоростите се превключват по-плавно и по-бързо, отколкото човек би могъл да го направи,” казва Юхтер.
Обновената версия на Corvette също така е и по-мощна. Конските сили при Stingray са увеличени от 460 на 495. Автомобилът ще ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 3 секунди.
Това е най-бързият Corvette в историята и по този показател той почти се изравнява с Lamborghini Huracan, която се продава за около 240 000 долара.
“Това е версия на суперавтомобил на Corvette, която винаги сме искали да видим,” заяви президентът на GM Марк Ройс. От компанията засега не разкриват точната цена, но според Ройс цената на Stingray модела ще започва от под 60 000 долара в САЩ.
Най-голямото подобрение за почитателите на спортни автомобили е разположението на двигателя в средната част на автомобила. Моторът се намира зад шофьора, а той седи почти върху предната ос, което би трябвало да балансира много по-добре колата. От GM трябваше да направим това, за да подобрим спортната возия, казва Ройс.
Автомобилът също така разполага с дисплей на таблото, който може да бъде конфигуриран така че да показва различни индикатори и информация в различен ред. Това е поредният реверанс към поколението, което е израснало със смартфони и видеоигри.
Тънък лед
С премахването на лоста на скоростите от Chevy вървят по тънък лед обаче, тъй като компанията се опитва да привлече новото поколение, докато в същото време не разгневява традиционалистите. Слуховете за това, че лостът на скоростите остава в историята, се носеха от месеци преди окончателно да бъдат потвърдени.