Популярността на гласовото пазаруване расте
Повече от половината потребители по света биха ползвали гласово активирани технологии - като Alexa на Amazon, за ниско стойностни плащания, гласи проучване на Paysafe, водещ световен доставчик за плащания.
Изследването сочи, че 1 от всеки 10 респонденти (11%) е ползвал гласова команда за удостоверяване на самоличността си при плащане онлайн.
В допълнение, данните сочат, че 53% от потребителите възприемат гласовите технологии като по-бърз и удобен начин за плащане, в сравнение с традиционните методи, което на свой ред предполага ръст в употребата на системи за гласов контрол в ежедневието ни.
Почти 2/3 (62%) от респондентите споделят, че разнообразието от методи за верификация, като пръстови отпечатъци или гласови технологии, им дава чувство за сигурност при онлайн трансакциите.
Въпреки това, мнозинството потребители (81%) се чувстват по-спокойни, ако процесът включва и парола.
Въпреки осезаемия ръст в употребата на гласови команди при плащания, потребителите все още са раздвоени относно по-големите си покупки и сигурността, която технологиите за гласова команда предоставят. Само 18% от запитаните биха заплатили за ваканция или резервирали самолетни билети чрез гласова команда.
От гледна точка на сигурността, едва 1/3 (37%) считат своята информация за защитена при използването на гласово активирани технологии, а почти половината (45%) не желаят компаниите да имат достъп до личните им биометрични данни.
Докладът на Paysafe "Изгубени в трансакциите: Краят на риска?" изследва какво е отношението на потребителите към употребата на биометрични данни преди въвеждането на SCA (Strong Customer Authentication) тази година. Годишното проучване се провежда сред потребители в цял свят.
“Настъпи времето на гласовите технологии за разплащания, наред с появата на по-достъпни и функционални домашни смарт говорители. Потребителите се чувстват все по комфортно, използвайки гласови команди за поръчка на услуги или умно управление на дома. Въпрос на време е гласовите продажби и плащания да влязат в широка употреба с помощта на смарт уредите и устройствата.”, коментира Дани Чазонов, главен оперативен директор в Paysafe Group.
“Едновременно с това, съвсем разбираеми са притесненията на потребителите по линия на сигурността, когато говорим за гласови команди за плащания. Нашето проучване сочи, че хората са готови да експериментират с покупката на ниско стойностни стоки и услуги, но това със сигурност ще се промени, когато започнат да се чувстват по-комфортно, използвайки гласовата активация.
След създаването на потребителска база, може да отнеме години преди да се забележи рязък ръст в употребата на този нов вид технология.”, допълни Чазонов.
Изследването на Paysafe сочи степента на готовност на потребителите да използват гласово активирани системи като Алекса при следните плащания: