Има шефове, с които е невъзможно да се разберете, но въпреки това нещата са търпими. Има и такива, които са способни да ви подлудят.

Или са грубияни, или саботират кариерата ви. Атакуват ви на лична основа, а понякога дори имат навика да ви обвиняват за всичко. В този случай няма нужда да ви предупреждаваме. Трябва да сте внимателни.

Ако имате нужда от убеждаване, науката има какво да ви каже. Шефът не е просто проблем в офиса, той може да ви причинява вреди физически.

Според статия във Forbes няколко изследвания и анкети са доказали, че лошият шеф може да подрива здравословното състояние на служителите. Едно изследване, дело на Американската асоциация на психолозите, е установило, че 75% от анкетираните са заявили, че шефът им е най-стресиращата част от деня.

Шефът-гадняр е и една от топ причините, поради които служителите напускат работата си. „Напускам шефа, не работата“, казват те.

Друго проучване с участието на над 3000 шведи сочи, че хората, които работят при токсични шефове, е 60% по-вероятно да получат инсулт, сърдечен удар или друго заплашващо живота им сърдечно състояние. Да не говорим за риска от ментални проблеми, както и тревожност и депресия.

В статия в Science Daily учени отбелязват, че хората, които работят за шефове, които проявяват психопатични и нарцистични черти, не само се чувстват депресирани, но също така започват да се държат неподобаващо в офиса. За какво става дума? Те излизат по-често в почивка за по цигара, например.

Четири съвета от генерал, участвал във Втората световна война Всички успешни бизнесмени са се проваляли, но...

Как да се справим с лошия шеф?

Можете да поискате откровена среща с шефа, но дали ще свърши работа? Ако се чувствате неудобно да разговаряте на четири очи, тогава може би да поговорите с човек от HR отдела.

Той ще бъде ваш свидетел. Най-малкото ще го запознаете с проблема. Възможно е шефът ви да има проблеми с овладяването на гнева. Не е ваша работа да го лекувате. За това си има специалисти.

Ако няма развитие в положителна посока, напуснете и потърсете по-добър управленски екип. Колкото повече се застоявате в този офис, толкова повече страдат здравето и репутацията ви.