Империята на Леонардо Дел Векио купи конкурент за 6 млрд. долара
Милиардерът Леонардо Дел Векио, натрупал състояние основно от очилата Ray-Ban, и неговата компания EssilorLuxottica са се съгласили да закупят конкурентната компания GrandVision за сумата от 6.1 млрд. долара, пише Forbes.
EssilorLuxottica ще придобие 76.22% от капитала на GrandVision срещу 31.18 долара на акция, като сделката ще осъществява изцяло в брой.
Това ще предостави на EssilorLuxottica нови 7200 магазина из цял свят, както и 37 000 служители.
През миналата година GrandVision отчете продажби за 4.52 млрд. долара.
Сделката обаче може да нарасне до 8 млрд. долара, след публичното предлагане за останалата част от капитала на компанията, което се очаква в следващите 12-24 месеца.
GrandVision оперира в 40 държави по света, основно в Европа, Латинска Америка и Близкия изток, като повече от 70% от служителите на компанията са жени.
Luxottica Group е италиански производител на очила, която понастоящем е най-голямата в сектора от гледна точка на продажбите.
Най-известните марки на компанията са Ray-Ban, Oliver Peoples, Oakley, Persol и др.
Тя също така произвежда и очила за марки, като Giorgio Armani, Burberry, Chanel, Michael Kors и Prada.
EssilorLuxottica, чиято собственост е Luxottica, се търгува на Euronext Paris, като последната оценка на компанията е 57.45 млрд. долара. Тя беше формирана от обединението между френската Essilor International и италианската Luxottica.
Леонардо Дел Векио, който основава Luxottica на 25-годишна възраст, днес притежава 22.3 млрд. долара. Той е син на италиански производител и търговец на зеленчуци, който обаче умира, когато Леонардо е едва на 7 г.
Майка му така и не успява да гледа сама петте си деца и затова той е изпратен в сиропиталище.
Милиардерът започва работа на 14-годишна възраст, а десетилетие по-късно вече притежава и собствена компания.
Синът на Леонардо – Клаудио, днес притежава и управлява Brooks Brothers, която е собственик на верига магазини за продажба на дрехи.