Най-добре печелещите хип-хоп звезди през 2019 г.
През 2007 г. Кание Уест пусна песен на име Big Brother, която беше посветена на Джей Зи. Това, всъщност, е първият голям пробив на Уест с Roc-A-Fella Records преди две десетилетия.
Джей Зи дори има пръст в създаването на прякора на Уест - Yeezy, който сега краси едноименната му линия спортни обувки, произвеждана от Adidas.
Продажбите на Yeezy тази година се очаква да надхвърлят 1.5 млрд. долара, или около половината от приходите, които генерира марката Air Jordan на Nike.
Това ще увеличи приходите на Уест преди данъци до 150 млн. долара за последната година и за първи път го превръща в най-добре печелещия хип-хоп изпълнител в класацията на Forbes.
Друго постижение, което се случва за първи път в кариерата на Уест, е, че той изпреварва по доходи Джей Зи, който се нарежда на второ място в тазгодишната класация с 81 млн. долара, благодарение на турнето си On The Run II с Бионсе.
Дрейк, който е най-стриймваният изпълнител без значение от музикалния жанр, оформя челната тройка със 75 млн. долара.
20-те най-добре печелещи хип-хоп изпълнители са генерирали общо 860 млн. долара приходи, или с 33% повече, в сравнение с предходната година, когато са били 648 млн. долара.
Летвата за влизане в класацията тази година е 18 млн. долара и тя е най-високата досега. От изданието вземат предвид доходите на изпълнителите преди данъци в периода юни 2018 – юни 2019 г.
Въпреки възхода обаче, дори в собственото си семейство Уест не е единственото познато лице, което отчита най-добрата си година. Травис Скот, който е на път да стане чичо на децата на Уест, успя да заработи 58 млн. долара от своето турне Astroworld – Wish You Were Here, което му осигури пето място в класацията.
Той изпреварва с две места диджей Калед, който записа личен рекорд от 40 млн. долара годишни приходи, след като преодоля страха си от летене след раждането на детето му и разшири концертната си дейност. Той също така има спонсорски договори с Air Jordan и Luc Belaire.
Музиката на живо обаче не е единственият път към големите печалби. Диди, който заема четвърто място със 70 млн. долара, генерира по-голяма част от тази сума от договора си с водка Ciroc на Diageo.
Бърдмен, който се нарежда на 16-о място с 20 млн. долара, дължи богатството си на своя звукозаписен лейбъл Money Records, а нюйорският рапър Нас (18-о място с 19 млн. долара) пък се завръща в класацията за втора поредна гоодина благодарение на инвестициите си в стартъп компании, като PillPack и Lyft.
В тазгодишната класация има и две нови имена. По-високоплатеният от тях е Доналд Глоувър (10-о място, 35 млн. долара), който генерира приходите си от филма Атланта и от турнето си This Is America Tour (където се изявява под псевдонима Чайлдиш Гамбино).
Карди Би (13-о място, 28 млн. долара) не изостава с много. Със своите 26 години тя е най-младият изпълнител в тазгодишната класация. Единствената друга жена, която на намира място в подреждането на Forbes, е Ники Минаж (1-о място, 29 млн. долара), което е пример за отдавнашното неравенство в заплащането между половете в хип-хоп музиката.
Ето и кои са 20-те най-добре печелещи изпълнители в хип-хоп музиката през 2019 г.:
20. Питбул (18 млн. долара)
19. Уиз Калифа (18.5 млн. долара)
18. Нас (19 млн. долара)
17. Фючър (19.5 млн. долара)
16. Бърдман (20 млн. долара)
15. Мийк Мил (21 млн. долара)
14. Суиз Бийтс (23 млн. долара)
13. Карди Би (28 млн. долара)
12. Ники Минаж (29 млн. долара)
11. Джей Коул (31 млн. долара)
10. Чайлдиш Гамбино (35 млн. долара)
9. Мигос (36 млн. долара)
8. Кендрик Ламар (38.5 млн. долара)
7. Диджей Калед (40 млн. долара)
6. Еминем (50 млн. длара)
5. Травис Скот (58 млн. долара)
4. Диди (70 млн. долара)
3. Дрейк (75 млн. долара)
2. Джей Зи (81 млн. долара)
1. Кание Уест (150 млн. долара)