Сайтът, на който клиентите на фалиралия туроператор Thomas Cook могат да поискат своето обезщетение, не може да смогне на броя на заявките, съобщава BBC.

Още в първия ден след пускането на сайта стотици потребители се оплакаха, че не могат да изпратят заявките си.

От Службата за гражданска авиация (CAA), която отговаря за обезщетенията, заявиха, че става въпрос за техническа грешка, породена от големия трафик на сайта, и помолиха недоволните клиенти да опитат да подадат заявленията си малко по-късно.

По предварителни данни над 360 000 души чакат да бъдат компенсирани за несъстояли се пътувания, организирани от банкрутиралия туроператор. Повечето от тях ще трябва да изчакат 60 дни, за да получат парите си обратно.

Срокът обаче започва да тече от подаването на заявлението, а потребителите са притеснени, че то също ще се забави заради техническите неуредици в сайта.

От CAA уточняват, че хората, които са платили на Thomas Cook с директен банков превод, няма да чакат 60 дни, а ще бъдат обезщетени в 14-дневен срок.

Всеки, който е платил туристически пакет, ще бъде компенсиран от схемата за застраховане Atol (Air Travel Organiser's Licence scheme).

CAA създаде сайта за подаване на молби за обезщетения малко след като пристигна и последният полет, с който бяха репатрирани последните клиенти на туроператора, намиращи се в чужбина по време на неговия фалит.

Все още има хора, които не са се прибрали, но те ще трябва сами да организират връщането си. Впоследствие разходите ще им бъдат възстановени, уточниха от авиационния регулатор.

Изпълнителният директор на службата Деирдре Хътън заяви, че с облекчение приключва т. нар. "Операция Матерхорн", с която за две седмици у дома се прибраха над 150 000 британци.

По думите ѝ обаче това е била само първата стъпка. Следващата е да бъдат обезщетени всички, които са платили екскурзиите си на Thomas Cook.

Междувременно служителите на фалиралата компания все още не са получили заплатите си за септември. Те също ще трябва да подадат заявление за компенсация, но пред Службата по обявяване в несъстоятелност. На улицата остават над 9000 служители на туроператора.

Фалитът на британския туроператор предизвика трусове и в България. По-рано днес Астрал Холидейз Интернешънъл АД обяви, че влиза в процедура по несъстоятелност след 24-годишно присъствие на пазара.

Туристическата агенция от години работеше като посредник на Thomas Cook за България.