Онлайн банките залагат на допускането, че младите хора не обичат да посещават банкови клонове и предпочитат да използват колкото се може по-голям набор от финансови услуги онлайн. Проучване на американската банкова група Jefferies обаче поставя това твърдение под въпрос, пише Kredit.bg.

Оказва се, че за младите американци от поколението на "милениалите" (хората, родени от началото на 80-те до края на 90-те години на миналия век) физическите банкови клонове си остават сравнително важни. Те са един от ключовите фактори, които взимат предвид, при избора на нова банка, например.

Мнозинството от анкетираните във възрастовата група от 18 до 34 години твърдят, че разчитат на банковите клонове за различни услуги. За повечето млади хора наличието на удобен банков клон и достатъчен брой банкомати са по-важни критерии при избора на банка, отколкото дигиталните и мобилните ѝ приложения.

Близо 75% от участниците в проучването посещават бакови клонове поне веднъж месечно. Но все пак младите хора са по-склонни да предпочетат банка, която дава по-висока лихва по депозитите, пред такава с удобна клонова мрежа. По-възрастните потребители са по-лоялни и рядко биха сменили личната си банка заради разлика в лихвите.

Chime е един от най-популярните дигитални трезори в Съединените щати. По-рано тази година финансовият стартъп успя да привлече финансиране от частни инвеститори на стойност над половин милиард долара, което оценява цялата компания на около 5 милиарда долара.

Тази година на американския пазар навлязоха и британските Monzo, Revolut и N26. Бразилската NuBank пък е най-скъпата дигитална банка в света с пазарна оценка от над 10 милиарда долара.

Повече по темата можете да прочетете в материала на Kredit.bg