Да излезеш на по питие с приятели веднъж седмично може и да не изглежда като кой знае какъв разход, но в дългосрочен план разточителството и пороците може да се отразят силно негативно на семейния бюджет.

Оказва се, че американците харчат средно по 2 400 долара годишно за алкохол, цигари, залагания и лотарийни билети, според данните от проучване на финансовата платформа Bankrate, цитирано от Kredit.bg.

Сред хората с ниски доходи тези разходи заемат най-висок дял, като процент от всички месечни плащания.

Другият важен извод от проучването е, че има силна корелация между склонността към харчене на пари за различни “пороци”, пола и възрастта. Цигарите, алкохолът и лотарията излизат по-скъпо на милениалите (хората, родени от началото на 80-те до края на 90-те години на миналия) век, отколкото на представителите на поколението X (родените от края на 60-те до началото на 80-те) и на бейби бумърите (родените в следвоенните десетилетия между 40-те и 60-те години).

Средната сума, която милениалите харчат за такива неща, достига близо 3000 долара годишно, докато при Gen X и бейби бумърите тя е около 1 900 долара.

През 2016 г. продажбите на лотарийни билети в САЩ достигат малко над 80 млрд. долара, показват още данните на Bankrate. Шансовете за печалба са минимални, но въпреки това милиони американци продължават редовно да си купуват билети от лотарията.

В домакинствата с годишен доход под 30 000 долара 15% от семейния бюджет отива именно за лотарийни билети. Този дял е значително по-висок, отколкото при групите с по-високи доходи.

Мъжете са по-слонни да дават пари за билети с надеждата за “бърза печалба”. Те харчат по 6% от доходите си средно на година, в сравнение с едва 3% при жените.

Колкото до хазарта и спортните залагания, бейби бумърите се оказват най-активната възрастова група. Те харчат средно по 2 900 долара годишно за хазартни забавления, докато при милениалите и поколението X сумите са съответно около 1 900 и 1 500 долара.

Повече по темата можете да прочетете в материала на Kredit.bg